بررسی و بازنگری دو طرح کلان ملی مرتبط با کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی عتف

دومین جلسه شورای علمی مشورتی طرح‌های کلان ملی، روز یکشنبه مورخ 8 اسفندماه در محل دبیرخانه شورای عالی عتف با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف، سازمان برنامه و بودجه کشور و افراد خبره و صاحب‌نظر در حوزه‌های مربوطه تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیرو مصوبه بیستمین جلسه شورای عالی عتف مبنی بر تعیین تکلیف 13 طرح کلان ملی گروه ب، روز یکشنبه مورخ 8اسفندماه سال جاری در محل دبیرخانه شورای عالی عتف تشکیل شد.

طرح‌های کلان گروه ب طرح‌هایی هستند که بر اساس نتایج بررسی کارگروه مشترک دبیرخانه شورا و سازمان برنامه و بودجه ، نیازمند بازبینی مجدد تشخیص داده شده بودند.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی عتف، سازمان برنامه و بودجه کشور و افراد خبره و صاحب‌نظر در حوزه‌های مربوطه تشکیل شد، دو طرح کلان ملی «بومی سازی و توسعه دانش فنی طراحی و ساخت توربین گاز 25 مگاوات با قابلیت افزایش تا 30 مگا وات و کسب نشان ایرانی» و «شبکه هوشمند برق ایران و پیاده سازی طرح نمونه» مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت که توضیحات مدیر طرح اول و دفاعیات دبیر کمیسیون تخصصی انرژی نتوانست اعضای شورا را متقاعد به لزوم ادامه طرح کند.

در خصوص طرح شبکه هوشمند برق ایران و پیاده سازی طرح نمونه، با عنایت به مستندات ارائه شده و پیشرفت مناسب طرح، اکثریت اعضا رأی به ادامه این طرح دادند. همچنین مقرر شد شرح خدمات و اعتبار مورد نیاز طرح در کمیسیون تخصصی انرژی مجدداً مورد بازبینی قرار گیرد و پس از تأیید دبیرخانه شورای عالی عتف اجرایی شود.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 738178

وب گردی

وب گردی