شرکت ۲۶۰۰ نفر از دختران تهران در اردوهای تفریحی-آموزشی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری اردوهای بازدید از پروژه‌های عمرانی و مراکز گردشگری پایتخت ویژه دختران خبر داد و گفت: این اردوها با هدف ارتقای دانش و توان‌افزایی دختران در خانواده و جامعه، برای بیش از ۹۰۰ نفر از دانشجویان و ۱۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر برگزار شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهه عطایی با اشاره به اهمیت مدیریت اوقات فراغت دختران در خانواده، گفت: برخورداری از خانواده‌های کارآمد و متعالی در جامعه مستلزم توجه ویژه به بانوان و دختران در خانواده است و دختران جوان، مادران آینده و تربیت‌کننده نسل فردای جامعه هستند بنابراین برنامهریزی جهت ارتقای دانش و توان افزایی این قشر در قالب گذران اوقات فراغت، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برنامهریزی هایی در خصوص گردشگری و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان و دانش آموزان دختر را در دستور کار قرار داده است، گفت: گذران اوقات فراغت به بخشی از توانایی‌های دختران مجال بروز می‌دهد و دختران از این طریق به استعدادها و توانمندیهای نهفته خود پی می‌برند و درنهایت منجر به تقویت هویت جمعی میشود.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش آموزی با همکاری ستاد گردشگری، گفت: این اردوها از نیمه دوم آذرماه آغاز شده است و دختران دانشآموز و دانشجو در این اردوها شرکت و از مراکز فرهنگی گردشگری پایتخت بازدید میکنند.
عطائی هدف از برگزاری این اردوها را الگوسازی در زمینه مدیریت گذران اوقات فراغت، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانشجویان و ایجاد فرصت‌هایی برای سرگرمی و تفریحات سالم ذکر کرد.
وی افزود: در این اردوها دانشجویان دختر دانشگاه تهران (دانشکدههای علوم پزشکی، پیراپزشکی، تربیت بدنی)، دانشکده فنی و حرفهای دکتر شریعتی، صنعت آب و برق شهید عباسپور، الزهرا(س)، تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان متاهل ساکن در خوابگاه متاهلین دانشگاه امیر کبیر حضور یافتند. این اردوها مورد استقبال دانشجویان مجرد قرار گرفت و دانشجویان متاهل از جمله دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز در این اردوها به صورت خانوادگی و همراها فرزند و همسرشان در آن حضور یافتند.
به گفته عطائی، دانشجویان با شرکت در این اردوهای تخصصی، از پروژه‌های عمرانی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی(باغ موزه قصر، پردیس تئاتر تهران، باغ کتاب)، پل طبیعت و برج میلاد بازدید کردند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: برای دانش آموزان نیز با هماهنگی مدارس دخترانه شهر تهران بازدید از بوستان آب و آتش و پل طبیعت در نظر گرفته شده است که در حین بازدید در مجموعه رستوران‌های راه سبز به صرف صبحانه خواهند پرداختند سپس از مجموعه پلانتاریوم بازدید می‌کنند و پس از آن در آسمان نمای گنبد مینا شاهد فیلم هایی با مضمون کهکشان راه شیری، سیارات منظومه شمسی هستند . این اردوها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
عطائی از تدارک برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حین اجرای اردو خبر داد و گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف، آشنایی با مراکز شهرداری و بافت تاریخی تهران و ... اشاره کرد همچنین به برگزیدگان این مسابقات جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در پایان گفت: با توجه به استقبال خوبی که از سوی دانشجویان و دانش آموزان مواجه شده‌ایم، اجرای گسترده تر این گونه اردوهای آموزشی برای دختران را در دست برنامه ریزی داریم.


دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738213

وب گردی

وب گردی