دانشگاه آزاد اسلامی  می تواند بااستفاده از امکانات خود در کاهش آلودگی هوا اقدامات  مناسبی  انجام دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سرعین که دکترای آلودگی و حفاظت محیط زیست دارد راهکارهایی جهت کاهش آلودگی هوا ارائه کرد.

دکتر علی احد زاده در گفت و گو با ایسکانیوز با ارائه راهکارهایی در راستای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر ها گفت: برای کاهش آلودگی هوا لازم است از ساخت و سازهای بی رویه که در شهر تهران انجام می شود تا حد ممکن جلوگیری شود و برای ادارات و ارگان هایی که لازم نیست در داخل تهران باشد، تشکیلاتی در نظر گرفته شود که تا به اطراف شهر انتقال داده شوند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بااستفاده از امکانات خود می توانند با ارگان هایی که در بحث آلودگی هوا و کنترل آن دخیل هستند، همکاری لازم را داشته باشد و اقدامات خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد می شود نقطه به نقطه شهر تهران از نظر آلودگی پایش شود برای مثال منطقه 2 و منطقه 9 از نظر آلودگی هوا شرایط یکسانی ندارند و تا زمانی که این آلودگی به صورت موردی تشخیص داده نشود نمی توان یک دستورالعمل کلی برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سرعین گفت: در این زمینه پیشنهاد می کنم قسمتی از این فعالیت ها به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شود زیرا این دانشگاه در این زمینه از تجهیزات مناسبی و پشرفته برخوردار است و دارای اعضای هیات علمی و اساتید بسیار عالی در حوزه محیط زیست است و در این زمینه احساس مسئولیت می کند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تردد موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه عمومی در کشور کنترل نشود و معاینه فنی با جدیت دنبال نشود، شاهد پایداری آلودگی هوا در کلانشهر ها خواهیم بود و در این زمینه لازم است با افراد خاطی با جدیت بیشتری برخورد شود.

احد زاده افزود:برای کنترل و کاهش آلودگی هوا می توان برای خودروهای تک سرنشین در سطح شهر جریمه هایی در نظر گرفت به ویژه در مناطقی از شهر که از شاخص های آلودگی بالایی برخوردار هستند این جریمه ها با جدیت بیشتری دنبال شود و شهروندان حدالامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای کاهش اثرات روانی آلودگی هوا لازم است متخصصان سلامت تمام نکات لازم برای سلامت انسان ها را برای شهروندان یادآوری کنند تا از نگرانی در بیایند شهروندان نیز از مواد غذایی که برای سلامت انسان ها در مقابل آلودگی هوا حفاظت می کنند مانند میوه و سبزیجات استفاده کنند و در طول روز آب آشامیدنی زیادی مصرف کنند.

احدزاده در پایان تاکید کرد: البته نباید آلودگی هوا را سیاسی کرد و باید هر کس به میزان سهم خود برای حل این معضل تلاش کند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 738340

وب گردی

وب گردی