تفاهم‌نامه جشنواره بیستم مراکز صداوسیما امضا شد

تفاهم‌نامه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صداوسیما با حضور معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما و استاندار کردستان امضاء شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت امور استان‌های صداوسیما،‌ در نخستین نشست شورای عالی بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها که با حضور اعضاء شورا برگزار شد تفاهم نامه همکاری و برگزاری بیستمین جشنواره به امضای دکتر علی دارابی و عبدالمحمد زاهدی رسید.

شبکه‌های استانی نگرش تازه‌ای به استان‌ها را ایجاد کرده‌اند

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: شبکه‌های استانی و جشنواره تولیدات مراکز استانی رسانه ملی سبب ایجاد فضایی نشاط انگیز و نگرش مثبت و تازه ای به مناطق مختلف کشور شده اند.

دکتر علی دارابی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره در کردستان و استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی این استان ابراز کرد: استان کردستان ظرفیت های متعددی فرهنگی و هنری دارد و این استان چهره‌های ماندگار هنری و فرهنگی فراوانی دارد که باید از آنها به پاس سال های خدماتشان تقدیر شوند و همچنین برپایی هفته فرهنگی - هنری استان کردستان باید با برنامه‌ریزی جامعی انجام بگیرد تا هیچ ظرفیتی در استان مورد غفلت قرار نگیرد.

وی ادامه داد: بهمن 97 چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است و دست اندرکاران جشنواره بیستم باید نسبت به معرفی دستاوردهای انقلاب و نقش کردستان در نهضت اسلامی، اقدامات لازم را انجام دهند.

بیستمین دوره جشنواره تولیدات استانی رسانه ملی فرصتی برای وحدت ملی

استاندار کردستان گفت: بیستمین دوره جشنواره تولیدات استانی مراکز صداوسیما شادترین دوره آن و فرصتی برای تقویت وحدت ملی خواهد بود.

عبدالمحمد زاهدی در نخستین نشست شورای عالی بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها که در معاونت استان‌های صدا و سیما برگزار شد ضمن تشکر از معاونت امور استان‌های صدا و سیما اظهار کرد: نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما را دنبال می کردم و بسیار علاقمند بودم که بتوانم این جشنواره را در استان کردستان برگزار کنم به همین جهت با برنامه ریزی همکارانم در استان کردستان تلاش کردیم تا بتوانیم این جشنواره را در کردستان برگزار کنیم و از همین الان مطمئن هستم که بیستمین دوره این جشنواره در کردستان، شادترین جشنواره خواهد بود زیرا این ظرفیت در کردستان وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما ظرفیت مهمی برای معرفی کردستان به ملت ایران و حرکت در مسیر وحدت ملی خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم فرهنگ کردستان در موسیقی نواحی ایران عنوان کرد: در رشته‌های دیگری همچون هنرهای نمایشی و تجسمی هم ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد.

زاهدی با بیان اینکه کردستان تنها استانی است که ارکستر فلامورنیک تشکیل داده است، گفت: خانواده‌های موسیقایی سرآمدی در این کردستان حضور دارند که در سطح ملی و بین‌المللی می‌درخشند.

وی خاطرنشان کرد: مردمان کرد بسیار با نشاط هستند و می‌توان از ظرفیت‌های مختلف این استان برای برگزاری جشنواره‌ای آبرومند و شاد بهره برد و کردستان را به مردم ایران شناساند.

500500

کد خبر: 738389

وب گردی

وب گردی