برگزاری مسابقه شعر کودک/انتشار نشریه دانشجویی ویژه فعالیت کانون ها در واحد سقز

معاونت فرهنگی اجتماعی واحد سقز با بیان اینکه  نشریه دانشجویی ویژه فعالیت کانون های واحد سقز به زودی منتشر می شود گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده  برای برگزاری مسابقه شعر کودک از شاعران استان کردستان که در زمینه شعر کودک فعالیت دارند  در واحد دانشگاهی سقز دعوت می شود.

دکتر بهاءالدین رحمانی معاونت فرهنگی - اجتماعی واحد سقز در گفت وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: در شرف تاسیس یک نشریه دانشجویی به صورت مشترک با معاونت فرهنگی اجتماعی هستیم که صاحب امتیاز آن معاونت فرهنگی اجتماعی باشد البته هماهنگی های لازم را برای انتشار این نشریه انجام داده ایم تا فعالیت هر کدام از کانون ها در این نشریه منتشر شود.

عضو هیات علمی واحد سقز افزود: واحد سقز حدود 6 سال پیش نشریه دانشجویی داشت و متاسفانه با عدم پیگیری از سوی دانشجویان، در حال حاضر نشریه ای در واحد نداریم و البته پیگیری نشریات باید از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی واحد صورت گیرد البته انتشار نشریه از سوی کانون ها متقاضی داشت ولی شورای فرهنگی دانشگاه تصمیم گرفت که براساس هزینه انتشار مجله، یک نشریه مشترک ویژه تمامی کانون های فعال در واحد منتشرشود تا صفحاتی از نشریه به فعالیت های هر یک از این کانون ها بپردازد. البته باید از سوی استان، مجوزهای لازم اخذ شود و به سازمان مرکزی ارسال شود و مراحل انتشار این نشریه دانشجویی در حال پیگیری های لازم است.

دکتری فلسفه تعلیم وتربیت در مورد فعالیت های فرهنگی واحد در آینده ابراز داشت: فعالیت های متعددی در قالب انجمن شعر و کانون ادبی در آینده در دست اجراست . واحد دانشگاهی سقز در نظر دارد در اردببهشت ماه سال آینده، مراسمی با حضور صاحب نظران، پیشکسوتان و صاحب نظران شعر کودک استان کردستان که در زمینه کودک کتاب شعر به چاپ رسانده اند؛ برگزار کند.

رحمانی ابراز کرد: در آبان ماه امسال از سوی شورای فرهنگی واحد فعالیت انجمن ادبی به تصویب رسید. کانون ادبی کازیوه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، با برگزاری محفل عصری با داستان با عنوان" ئیواره چیروک" آخرین فعالیت ادبی این واحد در سال جاری بود که روز سه شنبه 10 اسفندماه برگزار شد. این کانون از نظر ساختاری در آبان ماه امسال از سوی شورای فرهنگی واحد تصویب شد البته کانون ادبی سالهای قبل نیز فعالیت داشتند. این کانون به درخواست دانشجویان واحد تشکیل شده و شروع به فعالیت کرده است.

وی در مورد فعالیت محفل عصری با داستان که به عنوان اولین دوره کانون ادبی واحد سقز است ابراز داشت: در سالهای قبل مراسم شب شعر در واحد دانشگاه برگزار می شد و این مراسم به درخواست دانشجویان در واحد تشکیل می شد و در برنامه شب شعر، دانشجویان اشعار خود را به دفتر معاونت ارسال کرده و با انتخاب آثار برتر ، اشعار در شب شعر توسط شاعران قرائت می شد. محفل ادبی عصری با داستان با حضور اساتید برجسته حوزه داستان نویسی رضا رستمی، بریا کاکه سوری و سوران محمدی برگزار شد؛ دانشجویان داستان های مختلف خود را که به زبان های کردی و فارسی نگارش کرده بودند، قرائت کرده و سپس هر یک از داوران به نقد و تحلیل آن ها پرداختند.البته این محفل ادبی به نوعی هم مسابقه ای در قالب داستان بود و هم کارگاه داستان نویسی محسوب می شد.

رحمانی اظهار کرد: داستان ها در این مراسم از طرف سه نماینده از دانشجویان قرائت شد و سه کارشناس برای داوری داستان ها از واحد و کارشناسان استان در این مراسم دعوت شده بودند.داستان ها در قالب دو زبان کردی و فارسی نوشته شده بود و داوران به هر دو زبان مسلط بودند. البته این مراسم در آینده با هماهنگی شورای فرهنگی واحد در آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برنامه های فرهنگی واحد ابتدا در شورای فرهنگی اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب می شود و دوره بعدی این کانون ادبی در بهار سال آینده تشکیل خواد شد.

عضو هیات علمی واحد سقز از دیگر فعالیت های واحد گفت: در مراسم درختکاری از سوی واحد به مناسبت 15 اسفندماه با حضور مسئولان شهرستان سقز در راستای تجلیل مقام شامخ شهدا چند نهال در واحد کاشته شد همچنین مسابقات شفاهی قرآن در 23 اسفند ماه برای دانشجویان، کارمندان، اعضای هیات علمی و مدرسان حق التدریس برگزار می شود.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد سقز گفت: با توجه به اینکه در واحد سقز دانشجویان رشته علوم انسانی و فنی و مهندسی به یک میزان هستند؛ دانشجویان هر دو طیف در کانون ها فعالیت می کنند و در کانوان ادبی از دانشجویان حقوق و فنی شرکت می کنند البته رشته ادبیات فارسی در این واحد نداریم و دانشجویان رشته های دیگر در زمینه ادبیات اقدام به فعالیت می کنند.

رحمانی در مورد افزایش تعداد کانون ها در واحد خاطرنشان کرد: به نسبت جمیعت دانشجوایان فعلا این تعداد کانون در واحد کافی است البته در صورت درخواست از سوی دانشجویان اقدام به راه اندازی کانون های بیشتری در واحد می کنیم.و دانشجویان فعلا برای کانون جدیدی درخواست نداده اند. و عمده فعالیت های دانشجویی را با این 8 تعداد کانون پوشش می دهیم.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 738395

وب گردی

وب گردی