برگزاری 50 کارگاه آموزشی پیشگیری از سوءمصرف الکل در دانشگاه‌ها

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری 50 کارگاه آموزشی پیشگیری از سوء مصرف الکل در دانشگاه‌های استان‌های غربی کشور خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، فضل الله ایرجی کجوری، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای اجتماعی وزارت کشور پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزود: کارگاه های پیشگیری از سوء مصرف الکل به منظور آگاه سازی دانشجویان پیرامون شناخت، عوارض و مضرات مصرف مشروبات الکلی می باشد.

وی بیان داشت: تبیین باورهای غلط در خصوص سوء مصرف این ماده(اعتیاد آور نبودن، افزایش سلامتی، شادی آوری)، تقویت و توجه به بنیان­های اعتقادی(نظر قرآن و روایات منقول از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در خصوص حرمت شرعی مصرف الکل)، عوارض و تأثیرات سوء مصرف الکل(عوارض کوتاه مدت و بلند مدت)، تقویت اعتماد به خویشتن و احترام به خود(مهارت «نه» گفتن)، پیوند الکل با سایر آسیب­‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و روان گردان ها از اصلی ترین محورهای این کارگاه ها است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی افزود: اگرچه میزان سوء مصرف این نوع مشروبات در میان دانشجویان نسبت به سایر جامعه بسیار پایین تر است لکن در معرض خطر بودن و شیوع این آسیب اجتماعی در میان جوانان، پیشگیری و آگاه سازی در این زمینه را بدیهی می سازد. از طرف دیگر دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان قشر تاثیر گذار می توانند سایر اقشار جامعه را در این زمینه مطلع کنند.

ایرجی کجوری با اشاره به اولویت حضور فعالان فرهنگی، دانشجویی و ورودی های جدید در این کارگاه ها، تاکید کرد: برگزاری این کارگاه ها از ابتدای اسفند ماه با ابلاغ وزارت علوم در دانشگاه ها آغاز شده است و پیش بینی می شود حداقل یک ماه زمان ببرد. هر کارگاه به مدت 4 ساعت و با بکارگیری اساتید مجرب برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ وی تاکید کرد: پیش از این کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برخی از دانشگاه ها صورت گرفته و اینک به صورت متمرکز و منسجم در دانشگاه های استانهای غربی کشور برنامه ریزی شده است. سوء مصرف الکل و مشروبات الکلی یکی از زیرشاخه های اعتیاد قرار دارد که پیرو دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص به صورت یک برنامه فوق العاد در معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه ها در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738427

وب گردی

وب گردی