زنان مسن قربانیان جدید سارقان جوان

دو مرد جوان که بعد از آشنایی در زندان نقشه سرقت از زنان سالمند را کشیده و از چندین زن سرقت کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق آبان‌ماه سال جاری زنی ٦٩‌ساله با مراجعه به کلانتری ١٥٩ بیسیم به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهراتش به وسیله سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید و در پوشش افراد خیّر سرقت شده است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت طلاجات به شیوه قاپ‌زنی» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مال‌باخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «داخل ایستگاه اتوبوس خیابان ١٧ شهریور، منتظر آمدن اتوبوس بودم که یک پراید سفیدرنگ با دو جوان مقابلم توقف کرد؛ سرنشین پراید ابتدا نشانی یک خیابان را از من پرسید و در ادامه، با نشان‌دادن یک کیسه حاوی البسه عنوان داشت که قصد رساندن این لباس‌ها به افراد نیازمند را دارد؛ این شخص حتی یک بسته دو‌هزار‌تومانی را نیز نشان داد و خواهش کرد تا این بسته پول را به همراه کیسه حاوی البسه به افراد نیازمند برسانم. در زمان تحویل‌گرفتن کیسه البسه، سرنشین پراید به بهانه‌ اینکه قصد خرید طلاهایی مشابه طلاهای من را برای همسرش دارد، سؤالاتی را درباره مشخصات طلاجات همراهم مطرح کرد و نهایتا به بهانه نوشتن شماره‌های درج‌شده در داخل طلاها از من خواهش کرد تا برای لحظه‌ای طلاجات خودم را در اختیارش بگذارم؛ این شخص پس از نوشتن شماره‌های درج‌شده روی طلاها، آنها را به همراه بسته پول دو‌هزار‌تومانی داخل کیسه محتوی البسه گذاشت و پس از بستن درِ کیسه، کیسه را به من تحویل داد و حتی تأکید کرد که طلاهایم را به همراه بسته پول در داخل کیسه گذاشته است. کیسه حاوی لباس‌ها را همراه خود به خانه بردم؛ قبل از تحویل‌دادن کیسه البسه به خانواده‌ای نیازمند، درِ کیسه را باز کردم تا طلاجات خودم را از داخل آن بردارم؛ اما از طلاها و بسته پول هیچ خبری نبود؛ کیسه را کامل خالی کردم و در آنجا بود که متوجه پارگی کیسه در قسمت پایین آن شدم».با توجه به شیوه و شگرد سارقان در سرقت طلاجات مال‌باخته، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در پلیس آگاهی، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت طلاجات از زنان به نام «حسین. م» (متولد ١٣٦٩) شدند که از سال ١٣٩٠ تاکنون بارها به اتهام زورگیری، قاپ‌زنی و سرقت طلاجات از بانوان دستگیر و روانه زندان شده است.با شناسایی تصویر «حسین. م» از سوی شاکیِ پرونده و چندین مال‌باخته دیگر که دقیقا به همین شیوه و شگرد از آنان سرقت شده بود، شناسایی مخفیگاه متهم برای دستگیری‌اش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه «حسین. م» در منطقه شوش و خیابان منصور شناسایی شد کارآگاهان پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش او را دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
«حسین. م» پس از انتقال به پایگاه ششم آگاهی و مواجهه حضوری با تعدادی از مال‌باختگان، صراحتا به «سرقت طلاجات از زنان در پوشش افراد خیّر» اعتراف و همدستش به نام «سعید. م» را نیز معرفی کرد. با شناسایی «سعید. م» (متولد ١٣٦٨) او نیز به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت داخل خودرو شناسایی شد.بنا بر اعترافات «حسین. م»، این دو مجرم سابقه‌دار ابتدا در زندان با یکدیگر آشنا شدند و پس از آزادی از زندان، سرقت طلاجات از بانوان به‌ویژه پیرزن‌ها را در قالب گروه دو‌نفره و با استفاده از خودروی پراید سفید‌رنگ و همچنین خودروی پژو ٤٠٥ نوک‌مدادی آغاز کرده بودند.در ادامه اقدامات پلیسی برای دستگیری «سعید. م»، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه وی در منطقه خاوران، او را در ٢٤ بهمن‌ماه سال جاری دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.هر دو متهم پرونده که اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه و تریاک دارند، در همان مراحل اولیه تحقیقات و در اعترافات خود به ده‌ها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در مناطق پاسداران، تهران‌نو، پیروزی، نیروی هوایی، شمس‌آباد، رسالت، نارمک و همچنین سایر شهرهای کشور به‌ویژه در اصفهان، رفسنجان و قزوین اعتراف و عنوان کردند که طلا و جواهرات مسروقه را به دو خریدار طلاجات مسروقه در محدوده میدان خراسان فروخته‌اند که این دو خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به خرید طلاجات سرقتی از متهمان پرونده اعتراف صریح کردند. سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه و شگرد یاد‌شده و برای شناسایی سایر شکات و مال‌باختگان، متهمان با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شده‌اند؛ بنابراین از همه شکات و مال‌باختگانی که به این شیوه و شگرد از آنها سرقت شده، دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند».

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 738430

وب گردی

وب گردی