پیش‌بینی فروش 90 میلیاردی محصولات دانش‌بنیان در البرز تا پایان سال

مدیر فنی و تخصصی پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه میزان فروش محصولات دانش‌بنیان البرز در سال 94، 70 میلیارد تومان بود؛ گفت: این رقم در 6 ماهه اول سال به 45 میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به 90 میلیارد تومان برسد.

ب‌ه گزارش ایسکانیوز، مسعود سعیدی اظهار کرد: استان البرز به علت پتانسیل مناسبی که در حوزه دانش دارد، قطب علم و فناوری کشور نام‌گذاری شده است.

وی افزود: البرز از ظرفیت همجواری با پایتخت، فرودگاه پیام، مراکز تحقیقاتی متعدد، ناحیه‌های صنعتی و راه‌های دسترسی بهره‌مند است و به خوبی می‌تواند از این پتانسیل‌ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه از سال 87 تا کنون تعداد شرکت‌های مستقر در پارک به 82 شرکت رسیده است، خاطرنشان کرد: البرز از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

مدیر فنی و تخصصی پارک علم و فناوری البرز افزود: علاوه بر این از نظر میزان درآمد در جایگاه سوم، میزان درآمد شرکت‌های نوپا در جایگاه یازدهم و از نظر نسبت کل شرکت‌ها به شرکت‌های نوپا در جایگاه هشتم کشور قرار داریم.

وی با اشاره به استقرار 13 درصد از صنایع کل کشور در استان البرز، تصریح کرد: در کنار این ظرفیت، وجود زیرساخت‌های مناسب در البرز می‌تواند هم افزایی خوبی را برای توسعه استان ایجاد کند.

سعیدی در خصوص تعداد افراد شاغل در پارک علم و فناوری البرز گفت:در حال حاضر بیش از 450 نفر در حوزه‌های مختلف فنی-مهندسی، هنر، کشاورزی، علوم انسانی و ... مشغول به فعالیت هستند؛ اما عمده شرکت‌های مستقر در پارک در حوزه الکترونیک فعال هستند.

مدیر فنی و تخصصی پارک علم و فناوری البرز در ادامه با بیان اینکه میزان فروش محصولات دانش‌بنیان البرز در سال 94 ، 70 میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در 6 ماهه اول سال به 45 میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به 90 میلیارد تومان برسد.

وی در پایان به میزان صادرات محصولات دانش‌بنیان اشاره و اعلام کرد: در سال 93 حدود 22 میلیون دلار محصول به کشورهای خارجی صادر شد، در سال 94 قدری کاهش یافت؛ اما در سال جاری و در جریان نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز یک تفاهم 300 میلیون دلاری به امضا رسید که امیدواریم به قرارداد ختم شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738482

وب گردی

وب گردی