هیات مذهبی قله فعالیت های دینی دانشگاه آزاد اسلامی هستند/عملکرد هیات مذهبی در راستای فلسفه سیاسی اسلام است

افتتاحیه نشست های هیات مذهبی تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده رییس عالی دانشگاه، حجت الاسلام نمازی مدیر کل اداره تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام نمازی مدیر کل اداره تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این هم اندیشی اظهار داشت: با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در محورهای مختلف سعی بر این داریم که خلاصه ای از این محور ها را جمع آوری کرده و مانند تابلویی در مسیر راه خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: شناخت مکتب اهل بیت یکی از دغدغه های آیت الله هاشمی(ره) بود که همواره تاکید ویژه‌ای بر شناخت این مکتب داشتند. بر همین اساس این هم اندیشی را در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده ایم.

وی با بیان این نکته که هیات های مذهبی قله فعالیت های دینی و مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی است اضافه کرد: این ه‍یات مذهبی پتانسیل حمایت از مجموعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی را در داخل و خارج کشور داشته و همواره تاکید اکید بر مشارکت برنامه های موجود با نماینده های مربوطه را دارد.

نمازی با اشاره به این موضوع که برنامه هیئت های مذهبی این است که در مسایل سیاسی وارد نشوند عنوان کرد: ما تنها میخواهیم که این هیات مذهبی استقلال خود را حفظ کرده و در واقع بر اساس این نکته که می گویند سیاست ما از دیانت ماست و دیانت ما از سیاست ماست، هیئت های مذهبی باید بر روی فلسفه سیاسی اسلام کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اسلام در چهارچوب هیات قرار دارد و همواره کنش گری سیاسی در حریم تشکل ها و همچنین تشکل ها به عنوان کنش گران سیاسی به عنوان افرادی که بر روی فلسفه سیاسی کار می کنند می توانند مکمل یکدیگر باشند.

مدیر کل اداره تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: توقع ما از هیات دانشگاهی این است که در کنار حفظ هیئت سنتی بتوانند با مجامع علمی جهان ارتباط درست داشته باشند و به نوعی خط و مشی اندیشه ورزی را در پیش بگیرند.

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/202

کد خبر: 738487

وب گردی

وب گردی