شرکت در دوره‌های مهارتی برای دانشجویان علامه اجباری می‌شود

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از برنامه جدی این دانشگاه برای توانمندسازی دانشجویان خبر داد و گفت: از سال آینده تمامی دانشجویان به منظور توانمندسازی در عرصه بازار کار آموزش های مهارتی و تکمیلی دریافت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین سلیمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از فعالیت‌هایی که دانشگاه علامه طباطیایی برای اولین بار در کشور انجام داد این بود که همه دانشجویان این دانشگاه علاوه بر دوره‌های تحصیلی عادی یک دوره مهارتی و تکمیلی دریافت کنند تا بعد از دوره فارغ التحصیلی مشکلی برای ورود به بازار کار نداشته باشند. مثلا یک دانشجوی ادبیات ممکن است در آینده برای ورود به عرصه کار با مشکل مواجه شود ولی اگر این دانشجو در دوران تحصیل در دانشگاه آموزش‌های مهارتی را در عرصه ویراستاری گذرانده باشد وضعیت بسیار متفاوت تر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ارائه آموزش‌های مهارتی و تکمیلی برای دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی شروع شده است ولی این آموزش‌ها هنوز بصورت نظام‌مند و فراگیر ارائه نمی‌شود، لذا تلاش می‌کنیم از سال آینده تمامی دانشجویان این دانشگاه بصورت دوره‌ای و اجباری این آموزش‌ها را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: شیوه آموزش‌های مهارتی و تکمیلی در این دانشگاه از سال آینده به این شکل است که تمامی دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه مورد مشاوره شغلی قرار می‌گیرند و علاقه مندی های شغلی خود در آینده را عنوان می کنند در نتیجه متناسب با آن علاقمندی‌ها آموزش‌های مهارتی به این دانشجویان ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738488

وب گردی

وب گردی