برنامه های نوروزی رادیو نمایش اعلام  شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش برنامه های نوروزی این شبکه رادیویی را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، آغاز سال ۱۳۹۶، ویژه برنامه تحویل سال نو در رادیو نمایش با عنوان «بوی کاغذ رنگی» به مدت ۲ ساعت تقدیم شنوندگان خواهد شد. در این برنامه که با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه نمایش رادیویی اجرا خواهد شد. علاوه بر بررسی آداب و رسوم نوروزی در نقاط مختلف کشور، هنرمندان به بیان خاطرات، تبریک و شادباش خواهند پرداخت، قطعات نمایشی متنوعی نیز در برنامه توسط بازیگران اجرا خواهد شد.

محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب، درباره مفاهیم در نظر گرفته شده در پیش تولید نمایش های نوروزی ویژه ایام نوروز یادآور شد: همزمان با فرا رسیدن نوروز، در این شبکه علاوه بر پرداختن به آداب و سنن نوروز در ایران به موضوعاتی دیگر توجه شده است نظیر نقش تفریحات سالم در مناسبت های مفرح، خانواده و پیوندهای عاطفی در نوروز، توجه به محیط زیست، توجه به باورهای دینی در ایام نوروز، توجه به صله ارحام، مدیریت هزینه ها در نوروز، پرهیز از تجملات در مهمانی های نوروزی، استفاده از فرصت نوروز برای آشنایی خانواده ها در خصوص ازدواج جوانان و موضوعات دیگر که مرتبط با فضای این ایام است.

وی همچنین درباره برنامه های نوروزی این شبکه در سال ۹۶ گفت: در برنامه های نوروزی سال ۹۶، چهار سریال رادیویی و چند ویژه برنامه طراحی و تولید شده است، «خاطرات و مخاطرات ترنج بانو» به ازدواج جوانان و آشنایی خانواده ها در نوروز می پردازد، این نمایش هر روز ساعت ۹ از رادیو نمایش پخش می شود. «مدرسه نوروزی» عنوان مجموعه رادیویی دیگری است که در ۱۵ قسمت هر روز ساعت ۱۵:۱۵ پخش خواهد شد. «مدرسه نوروزی» به زندگی سرایه دار مدرسه ای می پردازد که مدرسه اش در ایام نوروز محل اسکان مهمانان نوروزی قرار گرفته است، در این مجموعه مهمانان با آداب و رسوم مختلف در کنار بابای مدرسه اوقات خوشی را سپری می کنند، مجموعه «عمارت قزل قلی خان» نیز در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۶ تقدیم مخاطبان خواهد شد. داستان این مجموعه درباره خانواده ای ثروتمند است. که در ایام نوروز اتفاقاتی طنز میراث خانوادگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

«تعطیلات خانوادگی» نیز عنوان مجموعه نمایشی دیگری است که در ایام نوروز هر روز راس ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود. در این مجموعه خانواده ای تصمیم می گیرند، تعطیلات نوروز را در خارج از کشور سپری کنند اما وقوع اتفاقاتی ناخواسته آنها را در باغی خاطره انگیز در ایران ماندگار می کند.

مدیر رادیو نمایش درپایان تأکید کرد: تفاوت مجموعه های امسال نسبت به سال گذشته توجه به مناسبت های تقویمی و پوشش حال و هوای نوروز متناسب با طراحی نمایش هاست به گونه ای که شروع نمایش ها متناسب با فضای جامعه از قبل از نوروز آغاز و تا سیزدهم نوروز ادامه می یابد. توجه به فضای مفرح و طنز و در عین حال توجه به سبک زندگی ایرانی-اسلامی از ویژگی های سریال های رادیویی نوروز ۹۶ در رادیو نمایش است.

در این مجموعه ها بیش از ۶۰ هنرمند در قالب بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، افکتور و صدابردار حضور دارند که محصول ایشان علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه های رادیویی نیز پخش خواهد شد.

دریافت کننده: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 738507

وب گردی

وب گردی