گسترش همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با دانشگاه‌های برتر مالزی

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با هماهنگی رایزنی علمی ایران در شرق آسیا سه تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های فناوری مالزی (UTM) در ایالت «جوهور»، دانشگاه فناوری مارا (UiTM) در شهر شاه‌عالم و دانشگاه علوم مالزی (USM) در شهر پینانگ امضا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه UTM هم‌اکنون منطبق با نظام رتبه‌بندی کیو.اس. رتبه 288 دنیا، دانشگاه USM رتبه 330 دنیا و دانشگاه UiTM رتبه 701+ دنیا را در اختیار دارند.

این تفاهم‌نامه‌ها در حاشیه سلسله کارگاه‌های آموزشی ISC که از تاریخ 9 تا 12 اسفندماه 95 در مالزی برگزار شد، با حضور رایزن علمی ایران در شرق آسیا به امضای دکتر محمدجواد دهقانی، رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و رؤسای این دانشگاه‌های مالزیایی رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، هر سه دانشگاه مالزی از این پس به عضویت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) درآمدند که مقر آن در شهر شیراز است و از این پس تمامی سمینارها و کنفرانس‌ها، مقالات منتشرشده مرتبط با اساتید این دانشگاه‌ها و همچنین سایر تولیدات و پژوهش‌های علمی در این پایگاه ثبت و نمایه‌سازی خواهد شد.

دانشگاه UPM مالزی نوامبر سال گذشته با امضای یادداشت تفاهم همکاری به عضویت این پایگاه درآمده بود و مذاکراتی برای پیوستن سه دانشگاه مطرح دیگر مالزی به این پایگاه نیز در جریان است. لازم به ذکر است که دانشگاه UPM رتبه 270 دنیا منطبق با رتبه‌بندی کیو.اس را در اختیار دارد. مالزی در بین کشورهای اسلامی سومین کشور تولیدکننده علم پس از ترکیه و ایران است.

بر اساس اعلام روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، این تفاهم‌نامه‌ها تعامل بین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و دانشگاه‌های مالزی را تسهیل می‌کند. این تفاهنامه‌ها باعث خواهند شد تا دانشگاه‌های مالزی از فرآورده‌ها و محتوای ISC به شکل گسترده‌ای بهره گیرند که خود در راستای رسالت ISC در جهت بین‌المللی‌سازی این پایگاه است. منطبق با این تفاهمنامه‌ها ارسال نشریات مالزی به ISC نیز تسهیل شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738530

وب گردی

وب گردی