تجهیز و هوشمندسازی گلخانه خورشیدی در واحد ورامین پیشوا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا از تجهیز و هوشمندسازی گلخانه خورشیدی این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شیبانی اظهار داشت: در این پروژه که توسط دانشجویان گروه مهندسی برق واحد و به سرپرستی دکتر امیر قریشی صورت می گیرد، گلخانه واقع در مزارع شماره ۲ دانشگاه به صورت کامل با استفاده از تجهیزات و ادوات هوش مصنوعی اتوماسیون می شود.

این مقام مسؤل افزود: در ادامه این طرح برای تأمین انرژی الکتریکی از یک سایت انرژی خورشیدی به صورت فتو ولتاییک استفاده خواهد شد که از انرژی های نو محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای اولین بار با استفاده از منطق فازی در پیش بینی دمای محیط اطراف گلخانه برای چند روز آینده آن استفاده می شود که راندمان بهینه سازی مصرف انرژی را بیشتر می کند.

شیبانی گفت:این گلخانه با استفاده از سنسورهای دما، رطوبت و روشنایی به طور کامل مانیتور می شود و با استفاده تجهیزات کنترلی نظیر «ای وی آر» مواد تغذیه خاک به صورت کاملا تکنیکی مخلوط و تزریق می شود.

وی اضافه کرد:با استفاده از چنین گلخانه هوشمند و خورشیدی می توان هر نوع محصول نادر را با استفاده الگوریتم های هوش مصنوعی تولید کرد که نمونه بارز آن تولید رز هلندی است.

حسینعلی شیبانی این اقدامات را گام های موثری در جهت اعتلا علمی و کاربرد علم در عمل دانست و افزود:در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل،به تمامی معاونت ها و گروه ها تأکید کرده ایم که از علوم موجود در دروس ارائه شده به صورت عملی و در جهت پیشبرد علمی منطقه استفاده کنند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738547

وب گردی

وب گردی