ضرورت توجه به رشته فیزیوتراپی با توجه به رشد بیماری‌های اسکلتی-عضلانی

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی با اشاره به ضرورت توجه به رشته فیزیوتراپی با توجه به رشد بیماری‌های اسکلتی-عضلانی و ایجاد پدیده سالمندی گفت: جدیدترین دستاوردهای علمی فیزیوتراپی در اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی ایران ارائه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد موذن زاده در ارتباط با اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی با اشاره به اینکه این کنگره 3 تا 5 خرداد ماه سال آینده در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد، گفت: ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و بالینی در حوزه فیزیوتراپی و تبادل اطلاعات در این زمینه میان صاحبنظران و اساتید فن از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه فیزیوتراپی رشته‌ای است که روز به روز جایگاه و موقعیت مطلوبتری پیدا کرده است، گفت: فیزیوتراپی زمانی می‌تواند نقش کلیدی خود را نشان دهد که حرکت در یک فرایند پاتوکینزیولوژیک یا بیماری دچار اشکال شده باشد و هر کجا که بیمار دچار مشکلات و محدودیتهای حرکتی شود فیزیوتراپی می تواند مناسبترین درمان باشد.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی ادامه داد: امروزه فیزیوتراپیست‌ها را "مهندسین حرکت" می شناسند و در دنیای امروز با توجه به رشد بیماری‌های اسکلتی-عضلانی، پدیده سالمندی و بحث پوکی استخوان، ساییدگی مفاصل، ضایعات بافت نرم، دیسکوپاتی و موارد مشابه می تواند ضرورت نیاز به مراجعه به فیزیوتراپیست را توجیه نماید.

موذن زاده عنوان کرد: فیزیوتراپیست‌ها با بررسی مشکلات عملکردی ومحدودیت‌های حرکتی، ضعف عضلانی و سایر مشکلات مرتبط، با بررسی دقیق بالینی و تشخیص مناسب می‌توانند درمان‌‌های مدرنی را با استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی به بیماران ارائه دهند به نحوی که در کشورهای پیشرفته هر شهروند به همان نسبت که نیاز به پزشک خانواده دارد نیاز به یک فیزیوتراپیست خانواده هم دارد و هم اکنون فیزیوتراپی نوین و پبشرفته در سطح مقدم خدمات بهداشتی درمانی مطرح میباشد.

وی اضافه کرد: برگزارکنندگان این کنگره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، سازمان بهزیستی، سازمان نظام پزشکی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با همکاری 14 دپارتمان فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین با حمایت شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده تجهیزات توانبخشی، فیزیوتراپی و پزشکی هستند.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و بیست‌وهشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی گفت: این کنگره اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی است که در سطح منطقه ما مورد توجه ویژه قرار گرفته و حداقل 2500 فیزیوتراپیست و 500 دانشجو در آن حضور خواهند داشت و همچنین حدود 30 سخنران خارجی و تعدادی شرکت کننده فیزیوتراپیست از کشورهای دوست و هم جوار نیز جهت شرکت در این کنگره دعوت شده‌اند.

وی افزود:امسال یک سایت دو زبانه دینامیک وظیفه پذیرش مقالات و ثبت نام در کنگره را انجام میدهد و همه همکاران فیزیوتراپیست ، پزشک و سایر حرف پزشکی می توانند برای ارسال مقالات و اطلاعات بیشتر به این سایت به آدرس http://conf.iran-pta.ir/28th/ مراجعه کنند و همچنین در حاشیه این کنگره نیز بزرگترین نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی کشور با حضور متجاوز از 100 شرکت و در ٥ سالن برگزار میگردد.

موذن زاده خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی تلاش ویژه ای انجام شده تا از تولید کنندگان داخلی حمایت‌های لازم را در این کنگره خصوصا نسبت به تولید محصولات جدید و نوین فیزیوتراپی داشته باشیم.

به گفته دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی مهمان‌های خارجی ما در این کنگره بین المللی از کشورهای منطقه مانند هند، پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، لبنان و تاجیکستان و کشورهای پیشرفته مثل ژاپن، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، لهستان، رومانی، آلمان، کانادا، امریکا و روسیه هستند، همچنین در کنگره امسال 15 محور، 5 میزگرد علمی و 25 کارگاه آموزشی برنامه ریزی شده است و 80 درصد کارگاه‌های این همایش با حضور سخنرانان خارجی برگزار خواهد شد.

موذن زاده در پایان با توجه به شایستگیهای علمی و حرفه ای جامعه فیزیوتراپی کشور اعلام کرد که امیدواریم که با ارتقا سطح پایه فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه ای بتوانیم حداقل در سطح خاورمیانه حرف اول را در عرصه فیزیوتراپی بزنیم و شایسته ترین خدمات درمانی را به دردمندان و بیمارانمان ارایه کنیم.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 738553

وب گردی

وب گردی