کاشت ۵۰ اصله نهال میوه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی

همزمان با ۱۵ اسفند؛ روز درختکاری؛۵۰ اصله نهال میوه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی کاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا اقدامی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: در راستای بخشنامه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ، ترویج فرهنگ درختکاری، کمک به حفظ محیط زیست و به یاد شهدای این منطقه اقدام به کاشت ۵۰ اصله نهال میوه نمودیم و تلاش می کنیم فرهنگ درختکاری را در فضای داخل دانشگاه و خارج از آن ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی همه ساله در روز درختکاری اقدام به کاشت چند اصله درخت می کند اظهار کرد:امروز در بیشتر مناطق کشور معضلات زیست محیطی مطرح بوده و کاشت درخت می تواند بهترین راهکار مقابله با آلودگی های زیست محیطی نظیر مسئله ریزگردها در استان های جنوبی کشور باشد. دکتر اقدامی اضافه کرد:قطعا اگر در سال های پس از جنگ تحمیلی؛فرهنگ درختکاری در کشور جدی گرفته می شد؛امروز مشکل ریزگردها تا به این حد برای استان های جنوبی کشور به ویژه استان خوزستان مسئله آفرین نبود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندارانزلی خاطرنشان کرد:استان های شمالی کشور نظیر گیلان و مازندران نیز باوجود برخورداری از نعمت جنگل،همچنان نیازمند کاشت درخت هستند.این مسئول دانشگاهی تاکید کرد:اگر هر فردی از محوطه منزل مسکونی خود برای کاشت یک اصله نهال استفاده نماید؛بی شک با این حرکت مثبت به حفظ محیط زیست و همچنین بهبود روحیه خود کمک کرده است.

دکتر علیرضا اقدامی همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ درختکاری در میان اعضای هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در حال ترویج است افزود:امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در میان جامعه دانشجویی کشور؛شاهد کاهش معضلات زیست محیطی باشیم.

وی در پایان هدف از کاشت نهال میوه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی را بهره برداری از ثمرات این درختان در سال های آتی عنوان کرد

گفتنی است در این مراسم سرپرست،اعضای هیات رئیسه،استادان،کارکنان و اعضای کانون های مختلف دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی حضور داشتند

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738658

وب گردی

وب گردی