دهقانی فیروزآبادی: رابطه ایران و روسیه در بهترین سطح ممکن است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت:رابطه ایران و روسیه در شرایط کنونی در بهترین سطح ممکن است و همواره روابط دو کشور روابطی راهبردی بوده است..

به گزارش ایسکانیوز، یوگنی الکساندرویج سربرنیکوف، معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون عصر شنبه (14 اسفندماه) با دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد تعاملات سیاسی و اشتراک دیدگاه در حل بحران‌های منطقه‌ای گفت: رابطه ایران و روسیه در شرایط کنونی در بهترین سطح ممکن است و همواره روابط دو کشور روابطی راهبردی بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه و گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی فی مابین افزود: ارتقاء سطح مناسبات پارلمانی میان مجالس دو کشور می تواند به دولتها در تصمیم‌گیری‌ها کمک فراوانی نماید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتباطات دیرینه میان دو کشور افزود: پیشینه مرودات اقتصادی، بازرگانی و سیاسی میان ایران و روسیه بستر مناسبی جهت مراودات بیش از پیش خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه اظهار داشت: روسیه کشوری مهم و تأثیرگذار در تعاملات جهانی است و امیدواریم همراهی روسیه و ایران تا پایان بحران در کشورهای عراق و سوریه ادامه یابد.

در ادامه این دیدار یوگنی الکاسندرویچ سربرنیکوف معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی از افزایش مراودات سیاسی میان دو کشور بیان داشت: همکاری‌های مشترک دو کشور در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و مواد مخدر باید ادامه یابد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: روسیه کشوری چند ملیتی است و تروریسم از جمله تهدیدات قرن حاضر است که باید با آن مقابله کرد.

معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تأثیرگذاری در بحران‌های منطقه است و برقراری ثبات و امنیت منطقه بدن حضور ایران و روسیه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در این دیدار آقایان رضایی و نوریان نمایندگان مردم خمین و شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و از اعضا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که به بیان نظرات خود حول محور امنیت ملی و بحران‌های خاورمیانه پرداختند و بر توسعه و گسترش مراودات فیمابین تأکید کردند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 738674

وب گردی

وب گردی