اجرای کشوری طرح «یاد سبز شهدا» برای دومین سال در دانشگاه آزاد اسلامی/تصاویر

دکتر میرزاده که برای حضور در مراسم کنگره بین المللی محتشم کاشانی و شرکت در جلسه شورای اصفهان، به شهر کاشان سفر کرده بود، به مناسبت روز درختکاری و برای گرامیداشت یاد شهدا نهالی در این واحد کاشت.

به گزارش ایسکانیوز، بخشنامه طرح یاد سبز شهدا در سال 94 توسط دکتر میرزاده ابلاغ شد و با اجرای این طرح، سال گذشته به تعداد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافع حرم در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در سراسر کشور نهال کاشته شد .

آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته طی نامه ای از دکتر میرزاده به دلیل کاشت این تعداد اصله نهال در ایام درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی، تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است این مراسم هرساله در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار و هزاران اصله نهال غرس می‌شود.

گرامیداشت روز درختکاری در واحد اقلید

به مناسبت روز درخت کاری مجموعه دانشگاه آزاداسلامی واحد اقلید اقدام به کاشت درخت کردند.

این مراسم که با حضور مسولین وکارشناسان اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ،معاونین وکارکنان وهمچنین با شرکت پرشور دانش آموزان مدارس حوزه معاونت سما واحد اقلید در اردوگاه تفریحی ، فرهنگی ، رفاهی وورزشی واحد اقلید با هدف احیای طبیعت وپاسداشت این میراپ گرانبها ی ملی برگزار شد، شرکت کنندگان اقدام به کاشت درخت وهمچنین بذر جاشیر خوراکی کردند.

کاشت ۵۰ اصله نهال میوه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی

همزمان با ۱۵ اسفند؛ روز درختکاری؛۵۰ اصله نهال میوه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی کاشته شد.

دکتر علیرضا اقدامی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: در راستای بخشنامه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ، ترویج فرهنگ درختکاری، کمک به حفظ محیط زیست و به یاد شهدای این منطقه اقدام به کاشت ۵۰ اصله نهال میوه نمودیم و تلاش می کنیم فرهنگ درختکاری را در فضای داخل دانشگاه و خارج از آن ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی همه ساله در روز درختکاری اقدام به کاشت چند اصله درخت می کند اظهار کرد:امروز در بیشتر مناطق کشور معضلات زیست محیطی مطرح بوده و کاشت درخت می تواند بهترین راهکار مقابله با آلودگی های زیست محیطی نظیر مسئله ریزگردها در استان های جنوبی کشور باشد. دکتر اقدامی اضافه کرد:قطعا اگر در سال های پس از جنگ تحمیلی؛فرهنگ درختکاری در کشور جدی گرفته می شد؛امروز مشکل ریزگردها تا به این حد برای استان های جنوبی کشور به ویژه استان خوزستان مسئله آفرین نبود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندارانزلی خاطرنشان کرد:استان های شمالی کشور نظیر گیلان و مازندران نیز باوجود برخورداری از نعمت جنگل،همچنان نیازمند کاشت درخت هستند.این مسئول دانشگاهی تاکید کرد:اگر هر فردی از محوطه منزل مسکونی خود برای کاشت یک اصله نهال استفاده نماید؛بی شک با این حرکت مثبت به حفظ محیط زیست و همچنین بهبود روحیه خود کمک کرده است.

دکتر علیرضا اقدامی همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ درختکاری در میان اعضای هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در حال ترویج است افزود:امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در میان جامعه دانشجویی کشور؛شاهد کاهش معضلات زیست محیطی باشیم.

وی در پایان هدف از کاشت نهال میوه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی را بهره برداری از ثمرات این درختان در سال های آتی عنوان کرد

گفتنی است در این مراسم سرپرست،اعضای هیات رئیسه،استادان،کارکنان و اعضای کانون های مختلف دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی حضور داشتند.

کاشت درخت در سما شیروان

روز درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با شور و نشاط و کاشت چند نهال درخت همراه بود.

جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در مراسم روز درختکاری با حضور فرماندار و شهردار شهرستان شیروان شرکت کردند و به همین مناسبت چند نهال کاج در محوطه دانشگاه کاشته شد.

در حاشیه مراسم روز درختکاری، رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان به ایسکانیوز خبر داد:« برای ایجاد نشاط و شادی در بین دانشجویان رشته تربیت بدنی، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله روپایی برای پسرها و پرتاب پنالتی برای دخترها به مناسبت روز درختکاری در تفرجگاه شیرکوه شهرستان شیروان برگزار شد.»

حسن چرابه با اشاره به جمله "شهر خوب بافتنی نیست بلکه ساختنی است" اظهار کرد:« اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با مشارکت شهرداری، در روز درختکاری به پاک سازی محیط زیست و جمع آوری زباله خشک از تفرجگاه شیرکوه شهرستان شیروان اقدام کرد که این حرکت اخلاقی بصورت داوطلبانه و با شور و نشاط زیادی در بین دانشجویان رشته تربیت بدنی همراه بود.»

وی درباره برنامه های آتی اداره تربیت بدنی واحد شیروان تا پایان سال جاری به ایسکانیوز گفت:« با توجه به کسب مقام اول تیم فوتسال دانشجویی واحد شیروان در بین دانشگاه های آزاد استان خراسان شمالی، در حال تمرینات آمادگی برای اعزام این تیم به مسابقات کشوری هستیم، و برگزاری چندین مسابقه داخلی برای تغییر روحیه دانشجویان در برنامه کاری خود داریم.»

گرامیداشت روز درختکاری با کاشت درخت در واحد علوم دارویی

به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی، با حضور ریاست، معاونان، مسولان و کارکنان واحد علوم دارویی کاشت نمادین درخت انجام شد.

به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و کانون هلال احمر، همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری تعدادی اصل نهال با حضور دکتر سید مهدی رضایت، ریاست واحد علوم دارویی و برخی معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان در محوطه و فضای سبز دانشکده داروسازی غرس شد.

رضایت کاشت درخت را یکی از شاخص‌های حفظ و نگهداری محیط زیست دانست و گفت: کاشت درخت می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، شادابی و سلامتی جامعه داشته باشد.

برگزاری مراسم درختکاری و گرامیداشت یاد سبز شهدا در واحد جویبار برگزار شد

همزمان با هفته منابع طبیعی و گرامیداشت یاد سبز شهدا ، آیین درختکاری با حضور رئیس واحد، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت : به منظور ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و به نام شهدای والا مقام مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس تعدادی نهال در دانشگاه کاشته شد.

دکتر داریوش حمیدی با بیان اهمیت درختکاری در دین اسلام اظهار کرد: پیامبر(ص) کاشت درخت را به عنوان یکی از کارهایی که در آخرت به داد مومن می‌رسد، بیان می‌کنند و این نشان از اوج توجه اسلام به حفظ منابع طبیعی است و هفته درختکاری فرصت مغتنم و خوبی است تا به طبیعت و محیط زیست احترام بگذاریم.

35 اصله نهال در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت کاشته شد

به مناسبت هفته درختکاری ، با حضور معاون دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مسئولین و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تعداد 35 اصله نهال، در محوطه این واحد دانشگاهی، کاشته شد.

دکتر علیرضا امیرتیموری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حاشیه این مراسم،با تسلیت ایام فاطمیه وگرامیداشت روز احسان و نیکوکاری، گفت: یکی از نعمتهای الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است که نشان می دهد که این نعمت الهی، یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است. درخت از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند دانا برای انسان است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسانها دارا می‌باشد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی، با تاکید بر پایبندی آحاد جامعه به فرهنگ درختکاری، اذعان داشت: درختان از زیباترین مظاهر خلقت بوده و از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند برای انسان محسوب می‌شوند همچنین درخت در آیات و آموزه‌های اسلامی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، همچنین افزود: درخت یکی از آیات الهی است که قدرت و توانایی خداوند را در برابر چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسان‌ها داراست در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است. بزرگان اسلام نیز بر این امر تاکید فراوان داشته و فضایل زیادی را بر آن شمرده‌اند.

دکتر امیرتیموری خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امسال با توجه به گذشت 35 سال از فعالیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در استان گیلان و شهر رشت، 35 اصله نهال از انواع مختلف در محوطه دانشگاه توسط مدیران و مسئولین دانشگاه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت غرس خواهد شد.

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/202

کد خبر: 738679

وب گردی

وب گردی