دکتر علی عسکری: داشتن یک دست مایه فکری مناسب و اثرگذار لازمه اش در نظر داشتن  امتیازات شیعه  به عنوان سنت و عظمت واقعی آن است/عقده های سیاسی حد و مرز نمی شناسد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای داشتن یک دست مایه فکری مناسب و اثرگذار لازمه اش در نظر داشتن امتیازات شیعه به عنوان سنت و عظمت واقعی آن است و حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه و فرزندان طاهرینشان کسانی هستند که نماد سنت پیامبر اعظم و آیین حیات بخش اسلام هستند.  

به گزارش ایسکانیوز،در پایان نشست هیات های مذهبی تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی،حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باعث افتخار است که عضوی از این هیات دینی و مذهبی هستم، گفت: عشق و محبت به اهل بیت باعث توفیق در دنیا و آخرت انسان ها است و به نوعی سپر بلای آتش دوزخ می شود.

وی ادامه داد: لازم است تا هیات های مذهبی تشکل های دانشجویی اندیشه ورز و دین پژوه باشند و تمام تلاش خود را در راستای جذب افراد به صورت حداکثری و دفع حداقلی انجام دهنند.

وی عنوان کرد: برای داشتن یک دست مایه فکری مناسب و اثرگذار لازمه اش در نظر داشتن امتیازات شیعه به عنوان سنت و عظمت واقعی آن است و حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه و فرزندان طاهرینشان کسانی هستند که نماد سنت پیامبر اعظم و آیین حیات بخش اسلام هستند.

علی عسکری خاطرنشان کرد: به تعبیر آیت الله جوادی آملی قرآن دارای دو جنبه علمی و عینی است که بر پیامبر اسلام نازل شد. به عبارت دیگر قرآن یک کتاب نازل است که در قالب کتاب آسمانی از جانب خدا بر رسول نازل شده و قرآنی دیگر هم قرآن صاعد که همان ولایت است. اما در این میان می دانیم که علی (ع) قرآن ناطق است که در قالب حدیث ثقلین از جانب پیامبر مورد واکاوی قرار گرفته است. پیامبر می فرمایند: «من دو چیز گرانبها در میان شما به ودیعه گذاشته ام، یکی قرآن که کتاب آسمانی خداست و دیگری عترت و ولایت که از همدیگر تا قیامت تفکیک ناپذیر هستند.» اگر کسی یکی از این دو را بگیرد و دیگری را رها کند، به بیراهه رفته است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد افزود: عقده های سیاسی حد و مرز نمی شناسد و برخی روز آفتابی را همواره شب تار می بینند اما هیچ کدام از رقبای سیاسی نمی توانند منکر آیات قرآن درباره ولایت شوند.

وی افزود: عزیزان دانشجو لازم است کتاب ولایت در قرآن آیت الله جوادی را مطالعه کنند و شاخص های مهم شیعه را نیز بشناسند. از جمله شاخص های مهم شیعه این است که خدا و رسول اکرم بنیان گذار آن هستند. آیات قرآن درباره غدیر و ولایت و همچنین روایات پیامبر در قالب حدیث اخوت، حدیث انذار، حدیث خیبر، حدیث ولایت و حدیث وصیت بهترین سند و گواه بر این مطلب است. ضمن اینکه ده ها حدیث و روایت با عنوان کلمه شیعه از زبان پیامبر نقل شده است که بعنوان نمونه آن حضرت می فرمایند: «علی و شیعیان او رستگاران هستند». به جز این شاخصه مهم و غیرقابل انکار برای پیدایش مکتب شیعه یک شاهد مثال روشن و واضح در این رابطه عملکرد حضرت زهرا (س) بعد از ارتحال نبی گرامی اسلام است. که در قالب خطبه فدک و سایر افکار بلند خود بعنوان موسس و پایه گذار شیعه شناخته است.

وی افزود: مهم درک زنجیره بعثت و غدیر و عاشورا و انتظار است. از جمله خصایص مهم شیعه عاشوراست که عوامل پیدایش این نهضت بسیار جای تفکر و اندیشه دارد. عامل مقابله با ظلم و طاغوت، عامل دعوت و حمایت از مظلوم و همچنین عنصر معروف گستری و منکر زدایی که در عاشورا تجلی عینی یافته و عقل و عشق را توامان در مصاف با باطل قرار داده است. و پیوند عاشورا با انتظار یک امتیاز که در مکتب فکری شیعه است که همیشه باعث امید، نشاط و بالندگی بوده است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 738707

وب گردی

وب گردی