وزیر علوم اعلام کرد: از سال آینده صد هزار ظرفیت خوابگاهی جدید ایجاد می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تدابیری که در برنامه ششم توسعه برای مشارک دولت در ساخت خوابگاه ایجاد شده است گفت: از سال آینده ایجاد ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و ۲۵ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متاهل در دانشگاه های کشور آغاز می شود.

به گزاش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاحیه ۲۶ طرح حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در مجتمع خوابگاهی کوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ۲۷ خوابگاه دختران نیز توسط بنیاد پانزده خرداد ساخته می شود که عملیات احداث ۱۵ خوابگاه شروع شده است.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه توسط دولت محدود شده بود گفت: ما نتوانستیم در این سالها اقداماتی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی داشته باشیم و تنها خیّرین می توانستند در امر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی مشارکت کنند، به همین دلیل ساخت خوابگاه‌های خیرساز یا استیجاری در این دوره بیشتر شد.

وزیر علوم دانشگاه تهران را به عنوان دانشگاهی موفق در تامین امکانات رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان معرفی کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر امکانات خوابگاهی دانشگاه تهران به خصوص در کوی دانشگاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز با افتتاح و رونمایی از ۲۶ طرح و پروژه حوزه دانشجویی در این خوابگاه، وضعیت بسیار بهتر از گذشته نیز خواهد شد.

وی دانشگاه تهران را نماد آموزش عالی کشور توصیف کرد و گفت: این دانشگاه هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و نماد آموزش عالی محسوب می‌شود بنابراین از نظر امکانات در حوزه‌های مختلف خوابگاهی و دانشجویی نیز باید سرآمد باشد زیرا دانشجویانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که نخبگان و استعدادهای برتر کشور را تشکیل داده‌اند.

وی در ادامه کوی دانشگاه را قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین خوابگاه کشور دانست و افزود: کوی دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۳۰ شروع کرده است و تاکنون این خوابگاه از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار داشت اما با توسعه آموزش عالی و راه‌اندازی پردیس‌های دانشگاه تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی افزایش پیدا کرد بنابراین امکانات رفاهی، ورزشی، خوابگاهی و... نیز باید متناسب با این افزایش ظرفیت ارتقا یابد که امروز شاهدیم تخصصی ترین امکانات رفاهی، بهداشتی و ورزشی توسط دانشگاه تهران ایجاد شده است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738715

وب گردی

وب گردی