کاشت 4 هزار اصله نهال در واحد علوم و تحقیقات

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و به مناسبت روز درختکاری با حضور جمعی از مسئولان، روسای دانشکده ها، اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات ، به همت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی باهمکاری منابع طبیعی استانهای تهران و البرز و سازمان شهرداری تهران  4 هزار اصله نهال از گونه های متنوع در این واحد کاشته شد.

به گزارش اسکانیوز، دکتر هادی کیادلیری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این واحد با اشاره به کاشت 4 هزار اصله نهال در این واحد گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری تنها بهانه ای است برای یادآوری اهمیت و ضرورت حفاظت و گسترش محیط زیست و منابع طبیعی.

وی با بیان اینکه توجه به محیط زیست از جمله ضروریاتی است که باید دغدغه تمامی مسئولان و آحاد مردم باشد، افزود: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات همواره در مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی پیشرو بوده و هست. به عنوان مثال می توان به پروژه احیاء و جنگلکاری 40 هکتاری در سایت واحد و هزار هکتاری اطراف آن با همکاری دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات و ارگانهایی نظیر شهرداری و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری اشاره کرد.

رئیس سازمان جنگلبانی ایران ادامه داد: از دیگر اقدامات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات می توان به اجرایی کردن طرح استراحت جنگلهای شمال، شناسایی عوامل تخریب و نابودی گونه های نادر اشاره کرد که در این راستا می توان به تکثیر یک میلیون قلمه از گونه های نادر برای کاشت آنها در شمال کشور اشاره کرد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738726

وب گردی

وب گردی