با کاشت هر نهال درخت می توان از پرداخت هزینه های درمانی برای داشتن هوای پاک بی نیاز بود.

در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت ۱۵ اسفند ماه، هفته منابع طبیعی، مراسم روز درختکاری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و با شرکت دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارکنان و با همراهی هیأت رئیسه واحد کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسکا نیوز، دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در مراسم روز درختکاری و کاشت درخت یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذارفقید و دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: توجه دانشجویان به مجاهدت های پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری مراسم کاشت درخت یادبود ایشان موجب افتخار خانواده دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از کانون گردشگری و حمایت از محیط زیست واحد کرمان برای برگزاری این مراسم گفت: درخت مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آرامش و پاکی طبیعت است وغرس درخت وترویج این فرهنگ مبارک ازضروریات است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام درباره درختکاری و حفظ منابع طبیعی و خدادادی، ابراز داشت: درختان پربارترین و زیباترین نعمت الهی محسوب می شوند و با توجه به آثار فراوانی که برای زندگی بشر و سایر موجودات زنده دارند، در اسلام، به امر درختکاری اهمیت بسیار داده شده و همه مردم به این امر خداپسندانه تشویق شده اند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: درخت و طبیعت یکی از مظاهر خلقت خداوند و نمودی از بهشت هستند و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادای مراقبت کنیم.

آل طه افزود:همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی نیز فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است.

آل طه با بیان اینکه درسال اقتصادی مقاومتی باید به داشته های خودمان متکی باشیم تا دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم، ابراز داشت: درختکاری یکی از مواردی است که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند چراکه با کاشت هر نهال درخت می توان از پرداخت هزینه های درمانی برای داشتن هوای پاک بی نیاز بود.

رئیس واحد کرمان اظهار کرد: درختکاری به نوعی حرکتی نمادین به منزله توجه به طبیعت است تا ارزش های طبیعت را برای خودمان تداعی کنیم و اهمیت محیط زندگی خودمان را یادآور شویم.

دریافت کننده و منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد خبر: 738800

وب گردی

وب گردی