نامه محمود صادقی به رئیس سازمان صدا و سیما

نماینده مردم تهران در مجلس طی نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، خواستار توجه و التزام عملی به قوانین موضوعه و سیاست‌های انتخاباتی ابلاغی مقام معظم رهبری شد.

به گزارش ایسکانیوز، متن نامه محمود صادقی به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای عبدالعلی علی عسگری

رئیس محترم صدا وسیمای جمهوری اسلامی

چنانچه استحضار دارید دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شهر و روستا به فضل خدا قرار است همزمان در 29 اردیبهشت سال آینده برگزار شود. جای بسی مباهات است که نظام مردمی ما طی قریب چهار دهه به طور متوسط هر سال یک بار به آرای عمومی مراجعه کرده و به این ترتیب امکان پذیری حاکمیت ملی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی را به عنوان بدیلی قابل رقابت با دیگر الگوها به منصه ظهور رسانده است. بی تردید هر چه نظام انتخابات ما بی نقص تر و سالم تر باشد، مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام بیشتر خواهد شد و اعتبار این الگوی نوین نزد ناظران بیرونی بالاتر خواهد رفت. یکی از عواملی که نقشی تعیین کننده در سلامت انتخابات دارد، سلامت تبلیغات و برخورداری برابر نامزدها از امکانات تبلیغاتی است. از این رو «بهره مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صدا وسیما» به عنوان یکی از سیاست‌های هجده گانه کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تصریح و تاکید قرار گرفت. علاوه بر این مطابق اصل 175 قانون اساسی « در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تامین گردد.» خاطر نشان می سازد منشاء برخی از مناقشات در بعضی از انتخابات گذشته کم توجهی صدا و سیما به این وظیفه بوده است.

متاسفانه عملکرد صدا وسیما آشکارا سمت و سوی جناحی دارد و به ویژه پس از اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی یک طیف خاص، به این نگرانی دامن زده که گویا به رغم ابلاغ این سیاست ها قرار نیست تحولی در رویه های گذشته سازمان ایجاد شود. به وضوح مشاهده می شود بعضی از نامزدهای احتمالی از هم اکنون که بیش از دو ماه به انتخابات مانده، به بهانه های مختلف روی آنتن قرار می‌گیرند و آشکارا سعی در چهره سازی از آنها می شود. همچنین در پوشش اخبار مجلس، خبرها و مصاحبه ها به صورت مهندسی شده و عمدتا با تخریب رویکرد مجلس و دولت بازتاب داده می شود.

اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان منتخب مردم ضرورت التزام عملی سازمان صدا وسیما به قوانین موضوعه و سیاست های انتخاباتی ابلاغی مقام معطم رهبری را به جنابعالی تذکر می‌دهم. با توجه به تجارب گذشته و ابلاغ به هنگام سیاست ها انتطار می رود در زمان مدیریت جنابعالی این مهم بیشتر مورد عنایت قرار گیرد.

امید است با نصب العین قرار دادن این سیاست ها از سوی آن سازمان، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم تر، با شکوه تر و اعتمادآفرین تر باشیم.»

خبرنگار: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 738808

وب گردی

وب گردی