دانشگاه‌ها دانشجوی کارآفرین تربیت کنند

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعتبارات پیش‌بینی شده برای خرید تجهیزات دانشگاهی در سال آینده را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها آموزش‌ها را کاربردی و دانشجوی کارآفرین تربیت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی زاهدی در جلسه هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه‌های استان، با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: تنها راه‌حل این مشکلات اقتصاد مقاومتی و تکیه به توانایی‌های داخلی است.


وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، سه مؤلفه حاکمیت، ملت و دانش را مؤثر در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: حاکمیت با ریل‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها، درگیر شدن ملت و بخش خصوصی و استفاده از دانش باعث موفقیت یک اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود.


وی با بیان اینکه ما باید چرخه علم به ثروت و علم به محصول را اولویت کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: دانشگاه‌های امروز ما در این حد نیستند و بسیار عقب هستیم.


زاهدی با اشاره به اینکه کشور در تبدیل علم به ثروت که ترکیب نوآوری و فناوری است رتبه ۱۲۰ جهان را دارد، تصریح کرد: در مجلس قوانین خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در جهت پیوند بین علم و ثروت تصویب شده است.


عضو کمیسیون آموزش مجلس، اعتبارات پیش‌بینی شده برای خرید تجهیزات دانشگاهی در سال آینده را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها آموزش‌ها را کاربردی و دانشجوی کارآفرین تربیت کنند.


وی به مراجعه ۶۰۰ هزار نفری به کانال‌های آموزشی و مراجعه ۲۰۰ هزار نفری به طور روزانه به کانال‌های مشاوره و خانواده در فضای مجازی کشور اشاره کرد و گفت: رشته‌های علوم انسانی نیز می‌توانند در این زمینه کارآفرین باشند.


زاهدی، اقتصاد مقاومتی را مربوط به نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: دانشگاه‌های ما فقط ۱۸ درصد آموزش مهارتی دارند که عمده آن در دانشگاه‌های علمی کاربردی است و پیش‌بینی شده است این عدد طی پنج سال آینده به ۳۰ درصد برسد.


زاهدی، بر آمایش سرزمینی در آموزش عالی تأکید کرد و گفت: برخی از رشته‌ها باید در آموزش عالی متوقف و رشته‌های دانشگاهی بر اساس توانمندی‌های منطقه‌ای تدوین شوند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738823

وب گردی

وب گردی