لاریجانی  مطرح کرد: مجلس آماده رفع خلاءهای قانونی در برخورد با تهدیدکنندگان فضای سبز

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه اهتمام ویژه‌ای به فضای سبز صورت گرفت، گفت: در این میان اگر خلأ قانونی برای برخورد با تهدیدکنندگان فضای سبز وجود داشته باشد؛ مجلس آمادگی لازم را خواهد داشت تا آن را برطرف کند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی امروز(دوشنبه، 16 اسفندماه) با حضور در مراسم روز درختکاری و افتتاح هزار هکتار جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز افزود: گزارشی که امروز از سوی شهردار تهران صورت گرفت نشان‌دهنده عزم جدی برای حل مشکلات مهم تهران دارد؛ واقعیت آن است که تهران شهر بزرگی است و اینکه باید مشکلات آن حل شود امر بدیهی است. طبعا متناسب با بزرگی شهر تهران شاهد پیچیدگی‌هایی هستیم که آلودگی هوا یکی از این مشکلات است لذا باید در سطح ملی به این مشکلات توجه کرد تا از پیچیدگی‌ها خارج شد.

وی ادامه داد: بحث کمربند سبز در اطراف تهران اقدام خوبی بود که خوشبختانه به آن توجه شد و اگر به زودی به اتمام برسد شاهد ایجاد فضای سبز برای زندگی بهتر در پایتخت خواهیم بود و از گسترش بی‌رویه این کلانشهر نیز جلوگیری می‌شود.

تاکید رئیس مجلس برای اتمام کمربند سبز تهران در طول برنامه ششم

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم اهتمام ویژه‌ای به ایجاد فضای سبز صورت گرفت، افزود: باید تلاش شود با کمک شهرداری‌ کمربند سبز اطراف تهران را در طول برنامه ششم به اتمام رساند به ویژه آن که اکنون شاهد معضل بخش حاشیه‌نشینی در شهر تهران هستیم که ایجاد کمربند سبز می‌تواند به ساماندهی مطلوب شهرها کمک کند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 738858

وب گردی

وب گردی