اعلام همبستگی هلندی‌ها با جامعه مسلمانان کشور

در پی موضع‌گیری‌های ضد اسلامی یکی از نمایندگان پارلمان هلند که متعهد شده در صورت پیروزی مجدد در انتخابات قریب‌الوقوع اقداماتی را علیه مسلمانان انجام‌ می‌دهد، صدها تن از شهروندان هلندی همبستگی خود را با جامعه مسلمانان این کشور نشان دادند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 200 تن به نمایندگی از ائتلاف مخالف با نژادپرستی در هلند در مسجد مرکزی الکبیر در آمستردام گردهم آمده و گفتند به شدت نسبت به افزایش تبعیض علیه مسلمانان در این کشور اروپایی نگران هستند.

نجم اولادعلی، یکی از سازمان دهندگان این نشست گفت: بسیار مهم است که صدای ما به گوش همه برسد. ما به عنوان یک جامعه مسلمان خطری برای هیچ جامعه‌ای محسوب نمی‌شویم.

رئیس یک سازمان مراکشی در هلند نیز که در این نشست حضور داشت گفت: در حقیقت ما نیز قربانیان افراط گرایی هستیم.

برآوردهای مختلف نشان می‌دهد که جمعیت مسلمانان هلند چیزی بین 840 هزار تا 960 هزار تن است. براساس گزارش مرکز آمار هلند اکثر مسلمانان از ترکیه یا مراکش به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

این گردهمایی در واکنش به اظهارات گرت ویلدرز، نماینده راست افراطی پارلمان هلند صورت گرفت که سعی دارد با موضع تندروی ضد اسلامی و ضد مهاجرت حمایت مردم را جلب کند. وی همچنین توهین‌های تندی را علیه مراکشی‌ها و ترک‌ها ابراز کرده است.

او متعهد شده که اگر در انتخابات قریب‌الوقوع پیروز شود فروش قرآن را ممنوع، مساجد و مدارس اسلامی را تعطیل، مرزهای هلند را مسدود و مهاجران مسلمان را ممنوع الورود می‌کند.

با این حال نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که میزان حمایت از ویلدرز و موضع افراطی‌اش کاهش یافته است.

اولاد علی گفت: ما معتقدیم آنچه ویلدرز انجام می‌دهد برای جامعه ما بسیار خطرناک است.

در همین حال یکی از محققان دانشگاه آمستردام نیز که در این نشست حضور داشت از افزایش جرائم مربوط به نفرت و انزجار از مسلمانان در هلند خبر داد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738880

وب گردی

وب گردی