نهضت‌آزادی بخش فلسطین:‌ تماس‌هایمان با دولت‌ترامپ ادامه‌دارد

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) با تاکید بر ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های فلسطین با دولت آمریکا در سطوح مختلف گفت: ارتباط ما با واشنگتن به شکل مثبت و با اتکا بر اصل راهکار دو کشوری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، صائب عریقات،‌ دبیرکل کمیته اجرایی ساف در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر رام‌الله در کرانه باختری تاکید کرد: ماجد فرح، رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین دیدارها و تماس‌هایی با همتایان خود در آمریکا داشت، سپس رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به فلسطین آمد و در رام‌الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نشستی داشت.

عریقات گفت: ما با دولت ترامپ به شکلی مثبت و بر اساس اصل راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی به عنوان تنها گزینه برای صلح و با تاکید بر این امر که شهرک‌سازی‌ها غیر قانونی هستند، تعامل خواهیم داشت.

دبیرکل ساف افزود: پیام‌های فلسطین برای دولت آمریکا ارسال شده‌اند؛ زیرا ما بخشی جدانشدنی از روند مبارزه با تروریسم در منطقه هستیم، اما کسی که به دنبال پیروزی بر تروریسم است، باید کار خود را با خشکاندن باتلاق اشغالگری اسرائیل که بالاترین نوع تروریسم است، آغاز کند.

عریقات در ادامه دولت ترامپ را به پایبندی به اصل راه‌حل تشکیل دو کشور جهت تحقق صلح و حل مساله فلسطین دعوت کرده و رژیم صهیونیستی را به تداوم شهرک‌سازی‌ها با هدف ایجاد شرایطی برای تضعیف تدریجی مساله تشکیل کشور فلسطین، نابودسازی هویت ملی فلسطین و در نهایت نهادینه‌سازی اشغالگری و از بین بردن راه‌حل تشکیل دو کشور متهم کرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738885

وب گردی

وب گردی