۷۸۱ هزار عدد انواع مواد محترقه در آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد

با دستگیری پنج توزیع کننده و فروشنده مواد محترقه توسط نیروی انتظامی آذربایجان شرقی بیش از ۲۴۱ هزار عدد انواع این مواد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، در آستانه روزهای پایانی سال و با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال، ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار و برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه، طرح های مقابله با قاچاق و فروش مواد محترقه و برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه را اجرا کردند و با افزایش اقدامات کنترلی خود در این خصوص، ۷۸۱ هزار و هفت عدد انواع این مواد را در شهرستان های مختلف استان کشف و ۲۸ متهم را نیز در این ارتباط دستگیر کردند.

کشف بیش از ۴۵ هزار عدد مواد محترقه در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان پیش از ظهر دوشنبه در همین خصوص به خبرنگاران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد محترقه در ملکان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ سهراب شفقی در ادامه گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی کردند و در بازرسی از محل ۴۵ هزار ۴۶۴ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی ملکان در پایان خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده و در این راستا دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شدند.

کشف بیش از ۱۷ هزار عدد انواع مواد محترقه در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب با اشاره به کشف انواع مواد محترقه گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی برای مبارزه با توزیع مواد محترقه در شهرستان به اجرا آمد و مغازه هایی که اقدام به فروش مواد محترقه می کردند، بازرسی شدند که در این طرح ۱۷ هزار و ۴۹۰ عدد مواد محترقه کشف و هفت نفر نیز دستگیر کنند.

سرهنگ رمضان الهوردیان ارزش ریالی موادمحترقه را ۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح ها برای پیشگیری از آسیب های مواد محترقه و آتش زا مداوم اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال متأسفانه کودکان و نوجوانانی هستند که با الگوبرداری غلط از رفتار عده ای معدود و افراد هنجارشکن برای شادمانی و هیجان آفرینی مقطعی و ظاهری ضمن ایجاد مزاحمت برای جمع کثیری از مردم باعث نابودی سرمایه های مادی و معنوی جامعه می شوند.

کشف بیش از ۱۰ هزار عدد مواد محترقه در میانه

کشف ۱۰ هزار و ۳۰۰ عدد انواع مواد محترقه و دستگیری یک نفر نیز خبری بود که فرمانده انتظامی شهرستان میانه با اعلام آن گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر تهیه و توزیع انواع مواد محترقه توسط فردی در یکی از مناطق میانه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ هاشم شعفی در تشریح این خبر ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی و کالای قاچاق شهرستان بعد از انجام اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از محل فعالیت وی تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۰ عدد انواع مواد محترقه را کشف کردند.

وی ارزش ریالی مواد محترقه کشف شده را حدود ۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی میانه در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه خرید و فروش مواد محترقه مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف بیش از ۱۴ هزار عدد مواد محترقه در سراب

فرمانده انتظامی شهرستان سراب نیز از کشف بیش از ۱۴ هزار عدد انواع مواد محترقه خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد محترقه در سراب، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات تخصصی و کنترل نامحسوس، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی کردند.

سرهنگ توحید فارسی در ادامه تصریح کرد: در بازرسی از محل تعداد ۱۴ هزار و ۵۱۴ عدد انواع مواد محترقه کشف شد که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سراب در پایان خاطرنشان کرد : در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شد.

کشف بیش از ۶۸ هزار عدد مواد محترقه در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز با اشاره به کشف تعدادی مواد محترقه غیرمجاز به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیون ریال گفت: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال و برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه، اجرای طرح های مقابله ای امنیتی و انتظامی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ یونس منفرد افزود : ماموران با انجام اقدامات تخصصی و گشت زنی های محسوس و نامحسوس و با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند ۶۸ هزار و ۱۳ عدد انواع مواد محترقه را کشف کنند که ارزش ریالی مواد محترقه کشف شده تقریبا ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده و در این راستا هفت نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه شهروندان نباید سلامت خود و دیگر افراد جامعه را فدای شادی کاذب کنند، از خانواده ها خواست تا با کنترل بیشتر فرزندانشان از بروز حوادث تلخ و ناگوار در چهارشنبه پایان سال جلوگیری و سریعاً هرگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش و یا نگهداری مواد محترقه را به ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف بیش از ۹ هزار عدد مواد محترقه در کلیبر

فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر نیز در خصوص اقدامات این یگان برای کشف و جلوگیری از فروش و توزیع مواد محترقه گفت : در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع انواع مواد محترقه توسط فردی در یکی از محلات کلیبر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ ناصر جامی در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و کالای قاچاق بعد از انجام اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از محل فعالیتش تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ عدد انواع مواد محترقه را کشف کردند.

سرهنگ جامی ارزش ریالی مواد محترقه کشف شده را تقریبا ۲۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی کلیبر در پایان از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه خرید و فروش و دپوی مواد محترقه مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اعلام و نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

کشف بیش از ۳۰ هزار عدد مواد محترقه در بستان آباد

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد نیز از کشف انواع مواد محترقه غیرمجاز به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال و برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه، اجرای طرح های مقابله ای امنیتی و انتظامی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ سیاوش علیفام در تشریح این خبرافزود : ماموران با انجام اقدامات تخصصی و گشت زنی های محسوس و نامحسوس و با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند ۳۰ هزار و ۱۶۵ عدد انواع مواد محترقه را به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیون ریال کشف کنند و در این راستا دو نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شدند.

کشف نزدیک به ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در هریس

کشف هفت هزار و ۹۶۰ عدد مواد محترقه و دستگیری دو نفر متهم در این رابطه نیز خبری بود که فرمانده انتظامی شهرستان هریس با اعلام آن افزود: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال و برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه، طرح های مقابله با قاچاق و فروش مواد محترقه و برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط مأموران انتظامی هریس به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ ستار داداشی در تشریح این خبر گفت: ماموران با تشدید اقدامات کنترلی و گشت زنی های محسوس و نامحسوس و با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند هفت هزار و ۹۶۰ عدد انواع مواد محترقه به ارزش تقریبی ۲۰ میلیون ریال را کشف کنند.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرمجاز افراد در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف نزدیک به ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در اسکو

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو نیز از کشف انواع مواد محترقه و دستگیری یک نفر متهم در این رابطه خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال و برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه، طرح های مقابله با قاچاق و فروش مواد محترقه و برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط مأموران انتظامی اسکو به مرحله اجرا در آمد.

سرگرد محمد نعمتی در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان اسکو با تشدید اقدامات کنترلی و گشت زنی های محسوس و نامحسوس و با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند هفت هزار و ۸۰۰ عدد انواع مواد محترقه، به ارزش تقریبی ۲۰ میلیون ریال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی قاطعانه و با تمام توان با برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه و کسانی که به خاطر نفع شخصی خودشان، جان مردم را در روزهای پایانی آخر سال به خطر بیاندازند، برخورد می کند.

کشف بیش از ۳ هزار عدد مواد محترقه در ورزقان

فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان نیز با اشاره به کشف انواع مواد محترقه گفت: مأموران انتظامی با هدف پیشگیری از حوادث ناگوار و آسیب های جسمی، روحی و روانی استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق، طرح تشدید مبارزه با فروشندگان مواد محترقه را با محوریت برخورد با تهیه و توزیع کنندگان این مواد اجرا کردند.

قاسم نظری در ادامه با اشاره به دستاوردهای اجرای این طرح منطقه ای گفت: در این طرح سه هزار و ۱۹ عدد انواع مواد محترقه خطرناک و قاچاق کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان در پایان والدین را بر نظارت و کنترل بیشتر فرزندان با هدف پیشگیری از آسیب ها و حوادث ناشی از استفاده مواد محترقه دعوت کرد و گفت: تلفن ۱۱۰ پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در ارتباط با فعالیت فروشندگان مواد محترقه است.

کشف بیش از ۱۱ هزار عدد انواع مواد محترقه در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف ۱۱ هزار و ۴۰۰ عدد انواع مواد محترقه و دستگیری سه نفر در این رابطه خبر داد افزود: در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی و جلوگیری از فروش و توزیع مواد محترقه غیر مجاز، فروشگاه‌ها و مراکز خرید مشکوک به فروش مواد محترقه به صورت مستمر تحت بازدید و کنترل محسوس و نامحسوس ماموران قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر با بیان این خبر گفت: در این بازدیدها یک مغازه توزیع مواد محترقه شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل ۱۱ هزار و ۴۰۰ عدد انواع مواد محترقه به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون کشف و در این ارتباط سه نفر نیز دستگیر شدند.

وی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی از والدین خواست در ایام پایانی سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت توزیع کنندگان مواد محترقه مراتب را در سریع‌ترین زمان با ارسال پیامک یا تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

محل دپو مواد محترقه در هشترود لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از کشف ۵۴۶ هزار و ۸۸۳ عدد مواد محترقه به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی روزهای آخر سال طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه در دستور کار یگان های انتظامی شهرستان قرار گرفت.

محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش مواد محترقه، ماموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی مقام قضایی محل دپو مواد محترقه را شناسایی کردند که در بازرسی از محل دپو مواد محترقه تعداد ۵۴۶ هزار و ۸۸۳ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هشترود در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا یک باب مغازه پلمپ و یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۱۳ هزار عدد انواع مواد محترقه در سراب

فرمانده انتظامی سراب نیز خبر کشف ۱۳ هزار و ۵۹۹ عدد مواد محترقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال را در جمع خبرنگاران اعلام و تصریح کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی موادمحترقه در بخش مهربان شهرستان سراب، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس این بخش قرار گرفت.

سرهنگ توحید فارسی در ادامه افزود : ماموران با انجام اقدامات فنی و نامحسوس، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی کردند و در بازرسی از محل جمعا تعداد ۱۳ هزار و ۵۹۹ عدد انواع موادمحترقه کشف شد؛ برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی سراب در پایان خاطرنشان کرد : در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738920

وب گردی

وب گردی