برگزاری دومین جشنواره یادمان سبز شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس

دومین جشنواره یادمان سبز شهدا به مناسبت روز درختکاری و توسعه فضای سبز با هدف ایجاد فضای سالم و هوای پاک همراه با مراسم متنوع در فاز 6 این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر فرح حبیب سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی پردیس با گرامیداشت ۱۵ اسفند؛ گفت: در پیشینه مذهبی و ملی ما ایرانیان همواره گیاه و نقش گیاهان از پرطرفدارترین نقوش بوده است، روح و بینش ایرانی با این صورت زیبا تمایل خویش را به حیات با رشد و بالندگی به نمایش گذاشته است.

او افزود: شعر و معماری که جز بزرگترین حوزه های هنری و تمدن ایران اسلامی است ، از طبیعت وام ها گرفته و شاهکارها آفریده است. گیاهان امکان زندگی بر کره زمین را فراهم آورده اند و همواره به شکل سخاوتمندانه ای غذا و اکسیژن به ما ارزانی می کنند. آرامش روح و سلامت جسم تنها در همراهی با طبیعت میسر است و طبیعت بدون درخت و گیاه زنده نیست. در حقیقت اهمیت و پاسداشتی که برای درختان در فرهنگ ما وجود دارد، از همین شناخت نشأت می گیرد.

حبیب ادامه داد: ما اینجا جمع شده ایم که دین خود را ادا کنیم تا با کاشتن یک نهال بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم و امسال به دستور ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی این مراسم به نام یادمان سبز شهدا نام گزاری شده است و امروز گرامیداشت یاد شهدا با کاشت نهال انجام می شود.

او در ادامه به دو شهید قهرمان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهید امیرحسن داداشی و شهید حسین حسین زاده از آتشنشانان فداکار و سایر شهدا اشاره داشت با ذکر صلوات یادشان را گرامی داشت.

رئیس واحد پردیس از دیگر اهداف برگزاری این مراسم را ایجاد کمربند سبز دانشگاه با شعار « یک وجب خاک، یک نهال منتظر» و ارتقاء فرهنگ کاشت گل و گیاه و درخت و بازگرداندن طبیعت سبز به محیط دانشگاه و آگاهی بخشی به دانشجویان و نهادینه کردن این فرهنگ خواند.

او نیز به رسم حق شناسی و انصاف از همه افرادی که در این روز این مجموعه را یاری کردند مخصوصا از شهردار شهر پردیس جناب دکتر محمد لاله و شهرداری منطقه 3 تهران تشکر کرد و گفت: گرامیداشت منابع طبیعی و روز درختکاری که با حضور فرماندار ، شهردار ، بخشدار ، روئسای ادارات ؛ منابع طبیعی ،وزارت فرهنگ و ارشاد ، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی ، انتظامی و بسیج شهر جدید پردیس و همچنین رئیس ، معاونین ، استادان ، کارکنان و دانشجویان واحد پردیس همراه بود در این یادمان 220 اصله نهال همزمان با روز درختکاری که 150 اصله نهال اهدایی از طرف شهرداری پردیس و 70 اصله نهال اهدایی از طرف شهرداری منطقه 3 تهران غرس شد.

این مراسم نیز با برپایی غرفه خیریه بهزیستی شهرستان پردیس به نفع کمک به معلولین، ایتام، زنان بی سرپرست، مددجویان و نیازمندان سازمان بهزیستی توسط دانشجویان گروه شهرسازی در محوطه مجتمع دانشگاهی واقع در فاز 6 برگزار شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204

کد خبر: 738941

وب گردی

وب گردی