هلال‌احمر نهادی مردمی است و نباید از آن فاصله بگیرد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با مغتنم شمردن فعالیت در هلال احمر به واسطه عام‌المنفعه بودن آن، گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم همواره باید روز حساب و محاسبه کردن حتی ذره‌ای عمل انسان را در نظر داشته باشیم و با توجه به پایان سال باید در نظر داشت که چگونه یک سال را پشت سر گذاشته و در این مدت چگونه فعالیت کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با طرح این سوال که با گذشت سال ها از تاسیس هلال احمر در کشور به عنوان نهادی مردمی، امروز جایگاه مردمی بودن هلال احمر چگونه است؟ افزود: آنجا که باید به آمارها اشاره کنیم از حضور قریب به 2 میلیون عضو در هلال احمر صحبت می شود که البته این عدد، آمار بزرگ و در خود تحسین است، اما اینکه برای حضور و استفاده از ظرفیت های مختلف این افراد در هلال احمر چه برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، نکته‌ای‌ست که باید پاسخ روشنی برای آن یافت.

وی با تبیین ضرورت های استفاده و سهیم کردن اعضای هلال احمر در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این نهاد مردمی، در عرصه بودن اعضای هلال احمر را راهی موثر برای اعتماد بیشتر آنان به هلال احمر دانست و خاطر نشان کرد: اگر اعتمادی که اکنون هلال احمر در جامعه دارد تقویت شود، یقینا این نهاد مردمی به خوبی می تواند از عهده انجام وظایف خود برآید و با نیاز و نگاه کمتری به کمک مجموعه ای دولتی می تواند به اهداف بلند انسانی و بشردوستانه خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در همین زمینه به موضوع تثبیت قدرالسهم 42 درصد حق الثبت اسناد رسمی به جمعیت هلال احمر در مجلس شورای اسلامی اشاره و ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه نمایندگان مجلس از این حق قانونی تصریح کرد: اینکه هلال احمر به موجب خدمات امدادی که به عنوان معین دولت جمهوری اسلامی ایران در جامعه ایفا می کند، حق العمل خویش را دریافت می کند واضح و روشن است، اما اینجا، مسئله اهمیت کمک های مردمی به این نهاد خدمت رسان برای ادامه فعالیت های بیشتر و گسترده تر بشردوستانه آن در اقصی نقاط ایران و جهان بیش از هر زمان دیگری به خوبی نمایان شد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر با در اختیار داشتن سرمایه عظیم مردمی به خوبی می تواند زمینه ساز بسیاری از فعالیت های انسان‌دوستانه و فرهنگی در جامعه باشد، خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن از مردم و عدم مشارکت آنان برای ایفای نقش در فعالیت های عام المنفعه این مجموعه، بینان اصلی آن را هدف گرفته و در دراز مدت آثار غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

تقویت حس نوع دوستی، استفاده از ظرفیت های دینی و معنوی برای انجام امور خیرخواهانه در کشور، توجه به نیازمندان و مصیبت دیدگان و دستگیری از آنان و همچنین توجه به استفاده و بهره برداری صحیح و مشخص شده از موقوفات هلال احمر بخش دیگری از سخنان نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر بود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی با تقدیر از خدمات ارزنده مدیران و اعضای جمعیت هلال احمر در پوشش امدادی به بیش از 200 هزار نفر گرفتار شده و آسیب دیده در سیل و برف و کولاک در سراسر کشور، توفیقات روز افزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستار شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 738943

وب گردی

وب گردی