برگزاری برنامه  راهیان نوردر ایام  تعطیلات نوروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر گفت: برای معرفی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید سلسله همایش هایی با موضوع معضلات اجتماعی در دانشگاه ها برگزار شود و از انسان های شناخته شده و مقبول جامعه دعوت شود و این همایش ها و نشست هابه صورت منظم با حضور کارشناسان برگزار شود.

دکتر محمدرضا ملک پور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: برگزاری همایش هایی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مفید است به شرطی که همایش ها و نشست های تخصصی در این مورد مستمر باشد و به یک همایش و دعوت از یک کارشناس مسائل اجتماعی بسنده نشود و حداقل هر 15 روز یک بار با حضور کارشناسان فن برگزار شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر،در مورد برنامه هایی که در واحد های مختلف دانشگاه آزاد در حوزه اجتماعی مانند کاهش آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد،مضرات شبکه های اجتماعی و... برگزار می شود گفت:به دلیل این که تعداد دانشجویان ما 1000 نفر هستند و بیشتر آن ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند و شاغل نیز هستند روزهای پنجشنبه و جمعه به سختی به دانشگاه می آیند و متاسفانه برنامه مستمری در این حوزه نداشته ایم .

دکتر ملک پور درباره این که آیا می توان از این طریق شاهد کاهش آسیب ها بود و سهم دانشگاه در کاهش این آسیب ها و افزایش فرهنگ در جامعه چقدر است گفت: این برنامه ها و همایش ها اگر ادامه دار باشد ممکن است این اتفاق بیفتد ولی اگر به طور مثال برای یک یا دو ساعت یک نفر بیاید و در مورد یک موضوعی صحبت کند و به همین دو ساعت ختم شود فکر نمی کنم نتیجه ای حاصل شود یعنی باید یک دوره ای برگزار شود و از انسان های شناخته شده و مقبول جامعه دعوت شود و هر چند وقت یک بار به طور مرتب از این افراد دعوت شود.

وی در خصوص اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر در حوزه گردشگری گفت:خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه از پتانسیل خوبی برخوردار است و به دلیل این که واحد ما در منطقه ای واقع شده است که جاذبه گردشگری خوبی دارد در شرف انجام اقداماتی در این زمینه هستیم.

وی درمورد برنامه آتی واحد آذر شهر در عید نوروز گفت: برنامه راهیان نور را در ایام تعطیلات نوروز در نظر گرفته ایم و سعی ما بر این است که دانشجویان با این فضا ها بیشتر آشنا شوند.

خبرنگار:زهرا پورعادل/ انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738992

وب گردی

وب گردی