دیدار دبیرکل شورای عالی عتف با دبیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد

دکتر وحید احمدی، دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در راس هیاتی با هدف دیدار با دبیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، نشست دوجانبه با وزیر فناوری و حمل و نقل اتریش و ملاقات با رئیس موسسه فناوری اتریش به این کشور سفر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون سفیر ایران در اتریش و رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا از وحید احمدی در فرودگاه وین استقبال کردند.

احمدی هدف از این سفر را پیگیری و تکمیل قراردادهای انجام گرفته ذیل تفاهم نامه منعقد شده فی مابین دبیرخانه شورای عالی عتف با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و موسسه فناوری کشور اتریش خواند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: در این سفر علاوه بر دیدار و تعامل با مسئولین وزارت فناوری اتریش و برخی از مسئولین علمی و فناوری و مدیران موسسات فناوری این کشور، تلاش خواهد شد زمینه مناسبی جهت جلب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری از کشور اتریش فراهم شود.

او ادامه داد: کشور اتریش یکی از کشورهای توسعه یافته از نظر فناوری در اروپا محسوب می شود و سابقه همکاری ایران و اتریش در زمینه های علمی و فناوری سابقه طولانی بیش از صد و پنجاه ساله دارد و در مدرسه دارالفنون، اتریشی ها از جمله اولین معلمان آن مدرسه بودند.

احمدی گفت: یکی دیگر از برنامه های این سفر تقویت همکاری های علمی بین دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری دو کشور ایران و اتریش است.

دبیر کل شورای عالی عتف همچنین به تجربه خوب اتریشی ها در توسعه مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: تمایل زیادی در اتریش برای سرمایه گذاری و انتقال تجربه تشکیل مناطق ویژه علم و فناوری به ایران وجود دارد که خوشبختانه در دو سال اخیر همکاری های بسیار خوبی بین اتریش و ایران انجام شده است.

احمدی با اشاره به قابلیت های خوب سازمان توسعه صنعتی ملل متحدد (یونیدو) گفت: در سه سال اخیر سطح همکاری های صنعتی و فناوری بین ایران و یونیدو افزایش چشمگیری داشته است و از این ظرفیت باید برای تقویت نیروی دانشی و مهارتی مورد نیاز بخش صنعت حداکثر استفاده را انجام دهیم.

او تاکید کرد، در دولت یازدهم برنامه ها و اقدامات خوبی هم از طرف شورای عالی عتف و هم از طرف وزارت صنعت، معدن وتجارت برای بهره گیری از ظرفیت های یونیدو انجام گرفته است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/محمدجواد آخوندی

200/204

204

کد خبر: 739000

وب گردی

وب گردی