برگزاری محفل انس با قرآن کریم و نشست تخصصی با عنوان« اثرات نماز برعفاف» در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی

to Newsiauبه همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی محفل انس با قرآن کریم و نشست تخصصی با عنوان « اثرات نماز برعفاف » برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم افسانه پایمرد استاد گروه معارف اسلامی واحد تهران مرکزی با اشاره به اینکه استحکام و انسجام و سعادت اجتماعی در هر جامعه ای به عقاید، باورها و هنجارهای آن جامعه بستگی دارد گفت: بدون التزام عملی اعضای جامعه به باورهای اعتقادی و اخلاقی، اجتماع دچار اختلال شده و سعادت و سلامت آن تامین نمی گردد.

وی افزود: در میان فرامین الهی، نماز و عفاف از اهمیت خاصی برخوردار است. در تمام ادیان توحیدی نماز به عنوان رکن مهم ارتباط با خدا بوده است. شواهد تاریخی نشان می دهد که نیایش یکی از امور فطری است و قدیمی ترین، زیباترین و محکمترین آثار معماری بشر مربوط به معبر ها، مساجد و آتشکده هاست و در حقیقت نمازنقطه اشتراک ادیان توحیدی و حتی مکتب های غیر الهی است که کاملترین شکل آن در دین مبین اسلام در نمازهای پنجگانه تبلور پیدا کرده است.

پایمرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: به عقیده بسیاری از روان پزشکان درمان اختلال شخصیت (نارسیسم) یا خودشیفتگی بسیار مشکل است و این در حالی است که حضرت علی (ع) نماز را درمان خودخواهی و تکبر میداند و آن را در صدر راه حل مبارزه با خودخواهی معرفی می فرماید چراکه در نماز فرد از منیت خود دست بر میدارد و به جمع می پیوندد.

وی تأکید کرد: روح ادبیات حاکم بر نماز جمع است و به همین دلیل است که در دین اسلام پیوستن به نماز جماعت مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739066

وب گردی

وب گردی