همایش" ازدواج آگاهانه، پایدار و آسان برای جوانان " در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

همایش ازدواج آگاهانه، پایدار و مناسب برای جوانان با حضور بیش از 150 نفر از دانشجویان و با همکاری معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،سید راشد جزایری رئیس شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد در این همایش گفت: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، چشم انداز سیاست های جمعیتی تبیین شده، یک جمعیت جوان، پویا با ازدواج به هنگام و فرزند آوری است.

وی افزود: عظمت کشور و انقلاب ما به این بستگی دارد که ما یک جمعیت پویا، بالنده و سالم داشته باشیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه سن ازدواج در بین جوانان پایین بیاید و تعداد فرزند آوری سالم را با آموزش های بهداشت و درمان تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: اگر به ازدواج به عنوان یک پایه و اساس کار در زندگی نگاه کنیم که پایداری، دوام و لذت را تأمین کند؛ آن ازدواج یک ازدواج خوب و مورد سفارش دین مبین اسلام خواهد بود.

یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه هم در همایش ازدواج آگاهانه، پایدار و آسان برای جوانان گفت: یکی از ملاک های مورد نظر همسران، ارزیابی موقعیت اقتصادی طرف مقابل به ویژه توان مادی مرد است. زیرا ازیک سو او مدیر زندگی و مسئول تأمین معیشت خانواده است و از سوی دیگر برخی از زنان، ضریب امنیت زندگیخود را بر مبنای توانایی اقتصادی همسران تنظیم می کنند.

حجت الاسلام مجید علیزاده افزود: تأمین خواسته های مادی و اقتصادی پاسخی به نیازهای حیاتی، زیستی و اولیه است. ولی باید محدوده ی منطقی این نیاز ها را مشخص کرد.

وی تصریح کرد: انسان موجودی انتخابگر است و یکی از انتخاب هایی که نتایج آن برای همه عمر ماندگار خواهد بود همسر گزینی است.

حجت الاسلام علیزاده اضهار کرد: معیارهای اعتقادی، فرهنگی، سواد و تحصیلات، تکوین و رشد، روانشناختی، اقتصادی و زیباشناختی از جمله معیارهای منطقی برای همسر گزینی است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 739079

وب گردی

وب گردی