«سه قطره خون» صادق هدایت فیلم می شود

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، درباره فیلم کوتاهی که می خواهد بسازد، گفت: ایده فیلم کوتاهی که قصد ساخت آن را دارم در واقع برداشتی آزاد از یکی از داستان های صادق هدایت است و ساخت آن بسیار دشوار است.

به گزارش ایسکانیوز، سیمرغ بلورین فیلم کوتاه پس از گذشت هفت سال از حذف این سیمرغ در جشنواره فجر، امسال اهدا شد، هر چند که به عنوان یک بخش مجزا به فیلم کوتاه در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نگاه نشد اما مسعود امینی تیرانی، رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه (ایسفا) گفته است که از سال آینده با ایجاد ساز و کار مناسب و به صورت رسمی سینمای کوتاه به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می‌کند.

کاوه مظاهری، کارگردان «رتوش» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه شد. دریافت سیمرغ فیلم کوتاه برای او حالا انگیزه ای شده است تا به ساختن فیلم بلند هم روی آورد، مظاهری درباره ایده هایی که در آینده ای نزدیک برای تولید فیلم دارد به ایسکانیوز، گفت: تصمیم به ساخت فیلم سینمایی بلند دارم البته پیش از آن قرار است یک فیلم کوتاه دیگر هم بسازم.

او ادامه داد: ایده فیلم کوتاهی که قصد ساخت آن را دارم در واقع برداشتی آزاد از یکی از داستان های صادق هدایت است و ساخت آن بسیار دشوار است و شباهتی به فیلم «رتوش» ندارد و فضای آن متفاوت است.

او افزود: داستان فیلم کوتاه براساس «سه قطره خون» نوشته صادق هدایت است اما فضای آن با داستان اصلی بسیار متفاوت است و نام آن «پای کاج» است.
مظاهری درباره نمایش فیلم کوتاه «روتوش» برای علاقمندانی که موفق به دیدن این فیلم نشده اند، گفت: شاید «روتوش» سال 96 توسط انجمن سینمای جوانان نمایش داده شود و ضمن اینکه قرار است این فیلم در جشنواره پروین اعتصامی هم به روی پرده رود.
برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، درباره فیلم بلند سینمایی که تصمیم به ساخت آن دارد، گفت: فیلم بلند سینمایی که قصد ساخت آن را دارم هنوز به سرانجام نرسیده است و اگر کسی برای ساخت آن حمایتم نکند خودم باید آن را بسازم، اما درباره فیلمنامه آن می توانم بگویم که داستانی پیچیده و نیمه رئال است که لایه های اجتماعی دارد.
خبرنگار: رضایی/ تایید کننده: سلیمی
501

کد خبر: 739080

وب گردی

وب گردی