رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: دانشگاه‌ها اقتصاد دانش‌بنیان را عملیاتی کنند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است و اقتصاد دانش‌بنیان باید براساس نقشه جامع علمی کشور دنبال و عملیاتی شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی زاهدی در سفر به شهرکرد در همایش انقلابیون جوان که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با عنوان معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی برگزار شد، افزود: دانشگاه‌های کشور به جای پرداختن به آموزش صرف دانشجویان به مساله کارآفرینی و فضای کسب و کار توجه کنند.

زاهدی تصریح کرد: نظام آموزش عالی کشور پاسخگوی مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نیست و رابطه بین دانشگاه و صنعت و صنعت با دانشگاه باید تقویت شود و دانشگاهها بتوانند با تولید ایده به محصول و علم به ثروت در حوزه اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند.

به گفته وی، تا زمانی که خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها نهادینه و مهارت آموزی و کارآفرینی در آنها محقق نشود، نمی توان از دانشگاه‌ها انتظاری تولید اقتصاد داشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اسناد بالادستی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی باید در زمینه تولید اقتصاد دانش‌بنیان تصویب و زمینه برای اقتصاد دانش‌بنیان ریل‌گذاری شود.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکار مهم برای اقتصاد کشور دانست و گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و اقتصاد دانش بنیان براساس نقشه جامع علمی کشور دنبال شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتصاد دانش بنیان باعث می شود، تولید علم در دانشگاه برای بازار طراحی شود چراکه در فرایند نوآوری دانشگاه ها خودش بازاریابی خواهد کرد.

زاهدی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان مانند یک موشکی که ماهواره را به فضا پرتاب می‌کنند، می تواند اقتصاد را در مسیر اصلی خود قرار دهد و به آن شتاب ببخشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دانشگاه‌ها برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید وزارتین علوم، تحقیقات و علوم پزشکی در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه نیز مجلس شورای اسلامی توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان دارد و در بودجه 96 نیز ردپای خوبی برای تحقق این اصل وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، رئیس، معاونان و استادان و جمعی از دانشجویان دانشگاه های مختلف حضور داشتند.

زاهدی در سفر به شهرکرد ابتدا به همراه دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دیگر مسئولان دانشگاهی و استانی با حضور در گلزار شهدای شهرکرد با شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجدید میثاق کرد.

وی با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 739084

وب گردی

وب گردی