باقر لاریجانی: گزارش ملی آموزش علوم پزشکی به زودی تدوین می‌شود/ اعلام نتایج اعتباربخشی خارجی دانشگاه‌ها در آینده نزدیک

معاون آموزشی وزارت بهداشت در اولین نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: گزارش ملی آموزش علوم پزشکی در دست تدوین است و تجربیات موفق دانشگاههای علوم پزشکی نیز در این گزارش خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت طی ارتباط مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اولین نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که امروز برگزار شد، اظهار داشت: این اولین تجربه در برگزاری نشست مجازی در حوزه آموزش علوم پزشکی است و هدف از برگزاری این نشست برقراری ارتباط مشترک با معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بدون منفک شدن همکاران از فضای کاری است.

لاریجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی چند سال گذشته در حوزه آموزش علوم پزشکی گفت:‌ علیرغم پیشرفت های این حوزه با چالش‌هایی در زمینه‌های مختلف مواجه بودیم و تدوین و اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی راهکاری برای رفع این چالش‌ها و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت استقرار طرح آمایش سرزمینی را نقطه عطفی در حوزه آموزش علوم پزشکی برشمرد و اظهار داشت: اجرایی سازی برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در قالب مناطق آمایش الگویی بود که باعث ایجاد هم افزایی ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای توسعه آموزش علوم پزشکی است.

وی از تاسیس دو مرکز مهم در حوزه آموزش علوم پزشکی طی یکسال گذشته سخن گفت و افزود: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی بستری است تا علاوه بر ایجاد حافظه سازمانی غنی در حوزه آمزش علوم پزشکی،‌ از اجرای طرح های پژوهشی در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حمایت شود.

لاریجانی به مشارکت خوب دانشگاههای علوم پزشکی در اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهمی که طی یکسال گذشته انجام شد اعتباربخشی موسسات آموزشی و بیمارستان های آموزشی است.

وی اضافه کرد: این دو طرح با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی ایران و اصفهان و کلیه مناطق آمایشی اجرا شد و اعتباربخشی خارجی دانشگاهها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با کمک مناطق آمایشی در حال انجام است و به زودی نتایج آن به دانشگاهها اعلام می شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت اعتباربخشی گفت: دانشگاههای علوم پزشکی با استفاده از نتایج اعتباربخشی می توانند برنامه ریزی خوبی برای ارتقای کیفی آموزش علوم پزشکی انجام دهند و با اجرای این برنامه در چندسال آتی شاهد تحولات اساسی در کیفیت آموزش در نظام سلامت خواهیم بود.

وی به اقدامات موفق دانشگاه‌ها در گسترش تعاملات بین المللی با مراکز علمی معتبر جهان اشاره کرد و گفت: گزارشی ملی در حوزه آموزش علوم پزشکی در دست تدوین است و بی شک دانشگاهها هم با اقدامات خوبی که طی چند سال اخیر در راستای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی انجام داده اند،‌تجارب موفقی در این زمینه دارند که لازم است این تجربیات را برای درج در گزارش ملی حوزه آموزش ارسال نمایند.

به گزارش ایسکانیوز، لاریجانی مباحث مرتبط با برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی ، آتنا ،‌راد و برنامه عملیاتی، جذب اعضای هیات علمی، تدوین سند تامین و تربیت نیروی انسانی در مناطق آمایشی، مباحث مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی مجازی، نحوه حمایت از پروژه های تحقیقاتی در حیطه آموزش علوم پزشکی و المپیاد علمی دانشجویان سراسر کشور را از عمده مباحث اولین نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ذکر کرد و گفت: در این نشست از مباحث و تجربیات معاونین آموزشی دانشگاهها نیز استفاده خواهد شد و امیدواریم همکاران بتوانند به نحوی اثربخش تجربیات خود را دراختیار یکدیگر قرار دهند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739087

وب گردی

وب گردی