آمادگی استان اردبیل برای استقبال شایسته از گردشگران و میهمانان نوروز 96

معاون گردشگری استان اردبیل از آمادگی استان اردبیل برای استقبال شایسته از گردشگران و میهمانان نوروز 96 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون گردشگری استان اردبیل در جلسه دبیرخانه های شهرستانی ستاد خدمات سفر استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: جلسه دبیرخانه های شهرستانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور مسئولان ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ها به منظور تبادل نظر و هماهنگی های نهایی برای استقبال شایسته از گردشگران و میهمانان نوروز 96 برگزار شد.

قادر تقی زاده با ارائه گزارش کوتاهی از اهم اقدامات و هماهنگی های انجام گرفته در رابطه با دستورالعمل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز 96 افزود: این دستورالعمل به اعضای ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل و روسای ستادهای شهرستانی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ارسال فرم های ارائه اطلاعات خدمات و امکانات فراهم شده در استان، فرم اعلام گزارش از شاخص های آماری و فرم نظر سنجی به دستگاه های عضو ستاد اجرائی خدمات سفر در استان، خواستار تکمیل تمام فرم ها برحسب واقعیت و مستندسازی دقیق آنان شد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه تمدید پروانه بهره برداری تمام مراکز اقامتی طبق بخشنامه سازمان باید درقبال ارائه گواهینامه های آتشنشانی و استحکام بنا باشد، اظهار داشت: تغییر و تبدیل کاربری و طرح توسعه تمام تاسیسات گردشگری استان نیز بدون اخذ موافقت سازمان امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: ضمن تطابق میزان بازدیدهای نظارتی با تعداد تاسیسات گردشگری هر شهرستان، باید تعداد تشویق ها، تذکر ها و تعلیق ها نیز برحسب آئین نامه ها،دستورالعمل ها و براساس واقعیت انجام گیرد.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه پلیس راه کشور بیشترین علت وقوع حادثه در ایام نوروز را خستگی و اغلب در 30 کیلومتری مانده به مقصد اعلام کرده است، خاطر نشان کرد: در این راستا پلیس راه به منظور کاهش وقوع واژگونی و تأمین سفر ایمن برای مسافران نوروزی استان با شناسایی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان با مشارکت و همکاری پلیس راه، هلال احمر و فرمانداری ها اقدام به تعیین محل هایی با عنوان استراحتگاه های موقت بین راهی برای تشویق مسافران به توقفی کوتاه جهت استراحت کرده است که این امر جهت هماهنگی به تمامی فرماندران ابلاغ شده است.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

801

کد خبر: 739111

وب گردی

وب گردی