بازدید دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از لابراتوارهای دپارتمان انرژی موسسه فناوری اتریش

دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از لابراتوارهای دپارتمان انرژی موسسه فناوری اتریش بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از لابراتوارهای دپارتمان انرژی موسسه فناوری اتریش به سابقه تاریخی همکاری های علمی و فناوری دو کشور اشاره کرد و گفت: برنامه های علمی و فناوری مندرج در اسناد بالادستی علمی و فناوری ایران همانند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علمی و فناوری، برنامه پنجم و ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و سند چشم انداز 20 ساله به معرفی توانمندی های علمی و فناوری ایران پرداخته و اشاره کردند ایران کشوری با پتانسیل بسیار بالا در زمینه های علمی و فناوری محسوب می شود و وجود بیش از2400 موسسه آموزش عالی، حدود 1000 مرکز پژوهشی، 40 پارک علم و فناوری و حدود 180 مرکز رشد علم و فناوری که در آن مراکز حدود چهار و نیم میلیون دانشجو، حدود 100 هزار دانشجوی دکترای تخصصی، حدود هشتصد هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و حدود نود هزار هیات علمی فعال هستند همگی نشان از پتانسیل بالای علمی و فناوری در ایران دارد.
در این دیدار مهندس مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف به معرفی مناطق ویژه علم و فناوری ایران و طرح های فناوری این مناطق پرداخت.
مهندس کاظمی مهمترین طرح های در حال اجرا در منطقه ویژه ربع رشیدی تبریز را ایجاد خوشه های قطعات خودورو، خوشه چرم و خوشه نساجی و مهمترین طرح های کریدور اصفهان را گردشگری، صنایع دستی و شهر خلاق عنوان کرد. وی همچنین طرح های منطقه ویژه یزد را صنایع دستی و سرامیک و طرح های کریدور خراسان رضوی را صنایع غذایی و غذای حلال برشمرد. وی گفت در منطقه ویژه بوشهر نیز طرح های ایجاد شهر هوشمند، کشاورزی و شیلات در حال اجرا است.

در ادامه رییس موسسه فناوری اتریش به همکاری خوب این موسسه با ایران و به ویژه با منطقه ویژه ربع رشیدی تبریز و بوشهر اشاره کرد و گفت علاقه مندی زیادی برای همکاری این موسسه با مراکز علمی و فناوری ایران وجود دارد.

در پایان قائم مقام وزیر فناوری اتریش ضمن اشاره به همکاری های انجام شده بین موسسه فناوری اتریش با ایران، از توسعه و فعالیت های انجام گرفته در حوزه مناطق ویژه علم و فناوری ایران ابراز شگفتی کرد و افزود ما هرگونه همکاری و پشتیبانی لازم را از موسسات فناوری و دانشگاههای اتریش جهت همکاری و تعامل با ایران بعمل خواهیم آورد و امیدواریم این همکاری ها موجبات تقویت اقتصاد ایران و اتریش را فراهم سازد. در این دیدار آقای فلاحی معاون سفیر ایران در اتریش، دکتر قربانی اصل رایزن علمی ایران در اروپا، مهندس کاظمی معاون اجرایی دبیرکل، دکتر خوش قلب مشاور دبیرکل، دکتر فصیحی دبیر هماهنگ کننده کمسیون های شورای عالی عتف و خانم دکتر شهرکی عضو گروه مشاوران دبیرکل، دکتر احمدی را همراهی می کردند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739131

وب گردی

وب گردی