مقام سوم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در مسابقات کشتی با چوخه

دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در مسابقات کشتی با چوخه که در نیمه اسفند ماه سال جاری به میزبانی ملارد تهران برگزار شد، مقام سوم کشوری را کسب کرد.

سعید محمدی حسن دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان است که در مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور، گرامیداشت شهدای ورزشکار که در سالن شهید ثمری ملارد برگزار شد، در وزن 84 کیلو گرم مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

در این دوره از مسابقات 80 کشتی‌گیر در قالب 15 تیم از استان های مختلف کشور در وزن های 74، 84 ، 94 و 120+ کیلوگرم به صورت تک حذفی با هم به رقابت می پرداختند. که شهرستان شیروان بصورت گروهی با کسب 37 امتیاز بعد از ملارد در مقام دوم جای گرفت.

هدف از برگزاری این مسابقات، زنده نگه‌داشتن فرهنگ رشادت و دلاورمردی‌های مردان این مرز و بوم و آئین‌ها و سنت‌های بومی کشوراست.

با توجه به اینکه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مهد و خواستگاه اصلی کشتی با چوخه کشور است، چوخه کارانی هم از شهرستان های مشهد، قوچان، بجنورد، درگز، چناران، شیروان، فاروج و اسفراین نیز بصورت تیمی در این مسابقات حضور داشتند.

در این مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور علاوه بر اهداء جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر وزن، نام این افراد در فهرست پهلوانان ملی کشور ثبت و به اردوی تیم ملی کشتی با چوخه کشور معرفی خواهند شد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739161

وب گردی

وب گردی