انعقاد تفاهم نامه همکاری واحد تهران مرکزی با دانشگاه برگاموی ایتالیا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دانشگاه برگاموی ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضاء نمودند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد شمس سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در معیت دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر شهریاری رییس واحد امارات و دکتر مهرداد جاویدی نژادمسئول پیگیری دانشجویان مشترک تهران مرکزی و ایتالیا با هدف بازدید و برگزاری نشست هایی با 3 دانشگاه برگامو، پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین طی 4 روز به کشور ایتالیا عزیمت کردند.

دکتر شمس در این خصوص اظهار داشت: در راستای سیاست های توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی مسئولیت مستقیم ارتباط با دانشگاه های ایتالیا را بر عهده گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در پی عقد قرارداد همکاری دانشگاهی با دانشگاه پلی تکنیک میلان در زمینه های مهندسی، معماری و شهرسازی، دانشگاه برگامو به عنوان دومین دانشگاه در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گرفت و بحمدالله با توجه به مطرح بودن این دانشگاه در سطح بین المللی، توانسته ایم قرارداد همکاری مطلوبی را به امضاء برسانیم.

شمس گفت: به دنبال فعالیت های ارتباطی در سال قبل، نهایتاً از بهمن ماه سال 95 در محل دانشگاه برگامو با حضور معاون و رییس بخش بین الملل، مسئولین ارشد دانشگاه برگامو و نیز نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایران و امارات قرارداد همکاری های علمی تحقیقاتی فی مابین دو دانشگاه به امضاء رسید.

این گزارش حاکی است ،دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت اجمالی به معرفی دانشگا برگامو ایتالیا پرداخت وگفت: این دانشگاه 17 هزار و 500 دانشجو در سه مجتمع مهندسی – اقتصاد و حقوق – علوم انسانی دارد که از این تعداد 300 دانشجوی دکتری تخصصی هستند 330 پرفسور و محقق دارد و همچنین 60 هیات علمی بین المللی از سایر دانشگاه های جهان با این دانشگاه همکاری می نمایند.

در این دانشگاه پذیرش دانشجوی مشترک با فرانسه، آلمان و آمریکا با ارایه دو مدرک دانشگاهی(هر دانشگاه یک مدرک) انجام می شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه از نظر علمی دارای رتبه موفقی می باشد افزود: این دانشگاه همچنین شرکای مختلفی در حوزه های گوناگون با دانشگاه های هاروارد، برلین، روسیه، هایلدبرگ، جورجیا تک، پاریس و ایدیانا دارد.

حسین زاده لطفی بیان کرد: در این دانشگاه قرارداد کلی به منظور همکاری مشترک در کارهای پژوهشی و آموزشی و جذب دانشجو و برگزاری دوره های بدون مدرک و با مدرک به امضاء رسید ومقرر شد برای اجرایی شدن مفاد این قرارداد، واحد تهران مرکزی قراردادهایی برای جذب دانشجوی مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت و ... را تنظیم و منعقد کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایجاد بستر برای استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه برگامو در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان استاد وابسته، پذیرش اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دوره های پسا دکتری یا فرصت مطالعاتی در دانشگاه برگامو ایتالیا، بررسی چگونگی پذیرش دانشجوی مشترک کارشناسی ارشد، همکاری درخصوص برگزاری دوره های کوتاه مدت و صدور مدرک دانشگاهی از جمله موارد مورد بحث این نشست بود.

براساس این گزارش حاکی است، دکتر مهرداد جاوید نژاد مسئول پیگیری دانشجویان مشترک تهران مرکزی و ایتالیا نیز در این خصوص اظهار داشت: دانشگاه برگامو از دانشگاه مهم ایتالیا می باشد و با قدمت 200 ساله فعالیت آموزشی متنوعی در رشته های مدیریتی و مهندسی دارد. برگامو یک شهر تاریخی است و فاصله چندانی با شهر میلان ندارد.

وی گفت: دانشگاه برگامو به مدت دو سال است تمایل همکاری خود را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اعلام داشته است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739214

وب گردی

وب گردی