سردار عراقی: بازوی اجرایی دولت برای ایجاد امنیت و اعمال حاکمیت «نیروهای مسلح» است

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نیروهای مسلح را یکی از پایه‌های اصلی امنیت خواند و گفت: بازوی اجرایی دولت برای ایجاد امنیت و اعمال حاکمیت، نیروهای مسلح است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در اختتامیه نهمین جشنواره جوان سرباز سپاه که صبح امروز در مجتمع الغدیر برگزار شد، گفت: همواره بشر به دنبال امنیت بوده و امنیت پایه اصلی توسعه است و بدون امنیت هیچ توسعه‌ای شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی هر دولت ایجاد امنیت و سپس رفاه و معیشت برای مردم است اظهار داشت: اگر امنیت در کشوری نبود، «دولت بودن آن دولت» زیر سوال است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نیروهای مسلح را یکی از پایه‌های اصلی امنیت خواند و گفت: بازوی اجرایی دولت برای ایجاد امنیت و اعمال حاکمیت، نیروهای مسلح است.

سردار عراقی ادامه داد: حکومت باید حاکمیت هم داشته باشد؛ مثلاً در عراق و افغانستان حکومت وجود دارد اما حاکمیت ندارند.

وی با بیان اینکه هر توسعه و امنیتی که در کشور وجود دارد سربازان در آن نقش دارند تصریح کرد: شهید کاظمی به دولت وقت گفته بود در مناطق محروم جنوب شرق سرمایه گذاری کنید و آنها گفته بودند امنیت نیست و نمی‌شود و حق هم داشتند؛ لذا شهید کاظمی گفت ما سربازان اسلام امنیت را برقرار می‌کنیم و شما هم توسعه را ایجاد کنید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: سال گذشته با بچه های نیروی زمینی در عملیاتی مستشاری به شهر العیس سوریه رفتیم؛ این شهر دست جبهه النصره بود؛ آنها در آن عملیات شکست خوردند و ما دیدیم چند کیلو طلا در صرافی و کلی تجهیزات گران قیمت را جا گذاشته و فرار کرده بودند.

سردار عراقی با بیان اینکه اگر امنیت نباشد ثروت فایده ندارد ادامه داد: در کنار امنیت باید اقتصاد پویا هم داشت و مقبولیت سیاسی حاکمیت در امنیت پایدار نقش دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما از سربازان وظیفه تا سرلشکر حسنی سعدی که دهه پنجم خدمت خود را به پایان می‌رساند سربازیم و اگر درگیری شود به میدان می‌رویم.

302/300

کد خبر: 739262

وب گردی

وب گردی