جمهوریخواهان سنا طرح جایگزین برنامه بیمه درمانی اوباما را ارائه کردند

اعضای جمهوریخواه سنای آمریکا طرحی ارائه کردند که قرار است جایگزین برنامه بیمه درمانی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور شود.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته رسانه های آمریکایی، بر اساس این طرح که دوشنبه (دیروز) ارائه شد، قوانین جدید اعتبارات فردی مالیاتی را جایگزین سوبسیدهای بیمه ای فدرال خواهد کرد.
در عین حال این برنامه دو مورد از قوانین بسیار مهم طرح اوباما را حفظ خواهد کرد، بشکلی که آمریکایی های جوان خواهند توانست تا سن 26 سالگی از بیمه سلامت والدین خود بهره مند شوند و همچنین شرکت های بیمه این اختیار را نخواهند داشت که نرخ بیمه کسانی را دارای مشکلات پزشکی هستند بالا ببرند یا بیمه آنها را قطع کنند.
برنامه سلامت اوباما باعث رشد بی سابقه پوشش بیمه ای در آمریکا از اواسطه دهه 60 میلادی تا کنون شد.
در تاریخ کنگره سابقه نداشته است قانونی که دارای مزایای اجتماعی برای میلیونها آمریکایی بوده و به مرحله اجرا درآمده است، متوقف شود.
برخی از زوایای طرح جدید جمهوریخواهان سنا از جمله هزینه های جایگزینی برنامه سلامتی حتی باعث نگرانی هایی شده است. برخی نگرانند که بسیاری در طرح جدید بخاطر سیاست های احتمالی ایالت های مختلف دسترسی به پوشش بیمه ای را از دست بدهند.
اعضای دمکرات کنگره هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر تصمیم خود برای همکاری با جمهوریخواهان بروز نداده اند.
به گزارش ایرنا، اجرای قانون بیمه درمانی مقرون به صرفه موسوم به Obama care در سال ۲۰۱۰ آغاز شد.
به نوشته مطبوعاتی آمریکایی، این طرح به بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی که پیش از آن فاقد بیمه درمانی بودند، کمک کرد به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی /تایید سرلک

کد خبر: 739277

وب گردی

وب گردی