برگزاری اولین دوره مسابقات فوتبال لیگ کودکان کار و خیابان

اولین دوره مسابقات لیگ کودکان کار و خیابان روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین دوره مسابقات لیگ کودکان کار و خیابان روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود. در این مسابقات، تیم‌ها با 7 بازیکن در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه پاس قوامین به میدان خواهند رفت و در پایان نیز تیم قهرمان، به مصاف تیم هنرمندان می‌رود. جوایزی نیز به تیم قهرمان تعلق می‌گیرد.

حمید استیلی در نشست خبری این مسابقات گفت: کاری که برای خدا باشد، خدا هم جوابش را می‌دهد. در این مسابقات، کودکان کار از رده‌های سنی 9،10 سال تا 14، 15 سال هستند و در 6 تیم به مصاف یکدیگر می‌روند. این کودکان فقط منحصر به تهران نیستند و برخی از آنها از کرج در مسابقات لیگ کودکان کار و خیابان شرکت می‌کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس یادآور شد: در نظر داریم مربیان تیم‌های پایه را هم به این مسابقات دعوت کنیم تا از نزدیک عملکرد کودکان کار باشند. امیدواریم که بتوانیم از بین این کودکان، استعدادهایی را به تیم‌های مختلف معرفی کنیم. یکسری از این کودکان کار، علاوه بر ورزش، در زمینه‌های دیگری مانند کامپیوتر هم استعداد خوبی دارند.

استیلی گفت: برای داشتن آکادمی کودکان کار، هنوز خیلی زود است، چون باید تعداد آنها بیشتر شود، اما می‌توانیم آنها را به تیم‌های مختلف معرفی کنیم.

استیلی درباره انتخاب داور این مسابقات نیز اظهار کرد: در این رقابت‌ها از آقای فهیمی به عنوان داور دعوت کرده‌ایم که از معلمان آموزش و پرورش است. همچنین برای ایجاد آکادمی برای این کودکان کار باید این را بگویم چون تعداد بازیکنان کم هستند آنها را با باشگاه بزرگ صحبت می‌کنیم تا بتوانند به آنجا بروند.

در ادامه این کنفرانس خبری آرش میراسماعیلی درباره حضورش برای برگزاری لیگ فوتبال کودکان کار، اظهار کرد: این یک حضور خیرخواهانه است و هر کسی دوست دارد می‌تواند کمک کند. در این بچه‌ها استعدادهایی نهفته است که متاسفانه به خاطر این که هنوز استعدادیابی ما بوی رانت می‌دهد کشف نشده است. این مسابقات باید استمرار پیدا کند و سالیان بعد هم برگزار شود. همه می‌دانند ستاره‌های ورزش ما بیشتر از قشر ضعیف جامعه بوده‌اند. این پتانسیل‌ در این کودکان نیز وجود دارد و از این طریق می‌توانند به باشگاه‌های بزرگ معرفی شوند.

سیاوش جعفریان، مؤسس شرکت اسپانسر نیز درباره برگزاری مسابقات لیگ کودکان کار و خیابان، اظهار داشت:حمایت از ورزش کودکان کار، از برخی آسیب‌ها برای آنها پیشگیری خواهد کرد. قصد داریم در پایان هر سه ماه، یک دوره از این مسابقات را برگزار کنیم. ستاد فرماندهی کل ناجا و پلیس مبارزه با مواد مخدر، در روزهای گذشته به ما نامه زدند و از برگزاری مسابقات لیگ کودکان کار و خیابان حمایت کردند. ما به جز بحث ورزش،‌ یک بحث اجتماعی و مددکاری برای کودکان کار در نظر گرفتیم. در صورتی که کودکان کار، به سمت ورزش بروند،‌ از آسیب‌های اجتماعی دور خواهند بود. ایجاد امید، انگیزه، اشتیاق و جلوگیری از ناهنجاری‌هایی مانند بزهکاری و مواد مخدر، اصلی‌ترین انگیزه ما برای برگزاری این مسابقات است.

وی افزود: آرزوی این کودکان، بازی در زمین چمن است. همچنین برای حضور آنها در این دوره از مسابقات،‌ ما شرط رضایت صاحب‌کار را گذاشتیم. البته همه اینها مشغول انجام شغل سالم هستند و تکدی‌گری نمی‌کنند. متاسفانه انجمن‌هایی هم که از کودکان کار حمایت می‌کنند، خودشان اوضاع و احوال خوبی ندارند. برای توصیف وضعیت آنها، فقط می‌توانم از کلمه «فاجعه» استفاده کنم.

نماینده اسپانسر برگزاری مسابقات لیگ کودکان کار و خیابان، خاطرنشان کرد: کودکان کار اگر در سن کم توزیع‌کننده باشند، سال بعد تبدیل به مصرف کننده می‌شوند و زمانی هم که به سن جوانی برسند، غیر قابل کنترل می‌شوند. کودکان کار، فوتبال را در خیابان یاد گرفتند و حتی شاید استعدادشان بیشتر از آنهایی باشد که در مدارس فوتبال بازی می‌کنند.

601

کد خبر: 739290

وب گردی

وب گردی