برگزاری 100هزار تور تهرانگردی در ایام نوروز

فرزاد هوشیار رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در نشست هم اندیشی گردشگری منطقه 11؛ از برگزاری 100هزار تور تهرانگردی از 25اسفند تا 15فروردین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز اولین نشست هم اندیشی گردشگری منطقه 11 در روزهای پایانی سال به منظور بررسی برنامه های تهرانگردی نوروز 96 در بخش مرکزی شهر تهران که 4 کیلومتر از حصار ناصری در آن قرار دارد ؛ تشکیل شد.

هوشیار ؛ گردشگری را مهم ترین ابزار در اختیار مدیریت شهری دانست که می تواند علاوه بر نقش موثری که در ایجاد اشتغال دارد؛ هویت اجتماعی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تاریخ و فرهنگ ساکنان شهر تهران را نیز در برگیرد.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: امروز در تهران بیش از 100هزار شغل مرتبط با گردشگری وجود دارد وبا توجه به افزایش 200 درصدی مهمان های خارجی در سال 2016 می توان آینده خوبی را برای رونق این صنعت پیش بینی کرد.

او گفت: از 25اسفند تا 15 فروردین 700نفر در شهرداری تهران مشغول برگزاری 100هزار تور تهرانگردی هستند.

هوشیار با توجه به فرصت های گردشگری منطقه 11 گفت: راه اندازی رینگ گردشگری و احیای خانه های تاریخی و قدیمی به عنوان اقاماتگاه شبانه در قالب یک برنامه توریستی؛می تواند در ایجاد 500 شغل برای جوانان و رونق اقتصادی از طریق این صنعت حائز اهمیت باشد.

وی همچنین با بیان این که ظرفیت گردشگری سیاسی و مذهبی در منطقه 11 بالاست ؛ یاد آور شد: طرح جامع گردشگری شهر تهران تدوین و بخش عمده ای از آن در منطقه 11 دیده شده است.

رییس ستاد گردشگری شهر تهران خطاب به شهروندان تهرانی گفت: نوروز تهران بمانید.ما شما را به تهرانگردی می بریم.

خبرنگار و منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 739320

وب گردی

وب گردی