بهروز غریب‌پور:افسانه‌های کهن گنجینه‌ی انیمیشن هستند

کارگردان اپرای عروسکی حافظ، ظرفیت متون کهن ایران را برای انیمیشن مناسب ارزیابی کرد و گفت: قصه‌ و افسانه‌های کهن زیادی در ایران وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در سینمای انیمیشن بهره گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، بهروز غریب‌پور با اشاره به یکی از ظرفیت‌های سینمای انیمیشن، اظهار کرد: بهره‌گیری انیمیشن از ادبیات کهن این ظرفیت را ایجاد می‌کند که گنجینه ادبیات ایران به فراموشی سپرده نشود.
کارگردان اپرای عروسکی رستم و سهراب، با بیان این‌که شاهنامه یکی از آثاری است که به خلق انیمیشن کمک می‌کند، گفت: فعالان عرصه انیمیشن با بهره‌گیری از شاهنامه فردوسی آثار ماندگاری را در عرصه انیمیشن ایران و جهان تولید خواهند کرد.
غریب‌پور درباره اهمیت توجه به زیرساخت‌های هنر انیمیشن، ادامه داد: استعداد و توانایی هنرمندان و کارگردانان عرصه نمایش باعث شده مسوولان توجه بیشتری به این شاخه از هنرهای نمایشی نشان دهند.
این مدرس دانشگاه، افزود: با گسترش فن‌آوری دیجیتال روند تولید انیمیشن آسان‌تر می‌شود، اما به شرط این‌که تربیت فیلم‌نامه‌نویس‌های انیمیشن طوری باشد که گنجینه ادبیات کهن ایران هدر نرود.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 739346

وب گردی

وب گردی