خانواده ها شرایط ازدواج جوانان را تسهیل کنند

دفتر نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، کارگاه خانواده ویژه بیستمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشجویان این واحد دانشگاهی را برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین موسی بیات با اعلام این خبر گفت: " ازدواج و دیعه ای از طرف حضرت حق برای آرامش بشر است و باید با علم و آگاهی و اطمینان به این فریضه اقدام نمود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شمال با اشاره به آثار نابه هنجار عدم توجه به ازدواج در روابط فردی و اجتماعی، خانواده ها را به عنوان مشوقان اصلی برای تسهیل در امر ازدواج جوانان معرفی کرد و ازدواج های دانشجویی را نمونه ای از این ازدواج ها برشمرد و خواستار توجه بیشتر خانواده ها و نیز مسئولان به مسایل و مشکلات جوانان شد.

وی در خصوص برگزاری کارگاه ازدواج گفت: دفتر نهاد رهبری واحد تهران شمال همچون سنوات قبل نسبت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تشویق جوانان به این سنت حسنه از آبان ماه سال جاری نسبت به برگزاری مقدمات کارگاه خانواده اقدام نموده بود که این امر در اسفند ماه سال جاری محقق شد و ادامه داد: با برگزاری کارگاه خانواده ضمن ارج نهادن به اقدام دانشجویان مزدوج، با دعوت از صاحب نظران و اندیشه وران مسایل خانواده و روانشناسی، محتوای سخنرانی های کارگاه طوری برنامه ریزی شده است تا به دانشجویان مشاوره و راهکارهای لازم ارایه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی بیات افزود: به همت دفتر نهاد رهبری واحد تهران شمال بخشی از دانشجویان مزدوج سال 94 و 95 به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شده اند که بخش دیگر دانشجویان در ابتدای سال آینده به این سفر روحانی مشرف خواهند شد.

موسی بیات با آرزوی شادکامی و خوشبختی برای جوانان میهن اسلامی، آمار مزدوجین دانشجوی واحد تهران شمال در سال 1395 را 85 زوج اعلام کرد .

در این کارگاه دکتر سیما فردوسی پیرامون روابط زوجین در خانواده، ارتباطات خانوادگی و فرزند پروری، دکتر شاهین فرهنگ در ارتباط با نشاط و شادابی در زندگی و دکتر خلیل علی محمد زاده با موضوع تشویق جوانان و خانواده ها به رشد جمعیت، فرزند آوری و شناسایی علل و عوامل کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور ایراد سخن کردند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739378

وب گردی

وب گردی