برگزاری نخستین همایش پیوند ورزش و محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

رییس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار داشت: نخستین همایش پیوند ورزش و محیط زیست به جهت حمایت مجموعه ورزش دانشگاه از «عروس غاز پرنده در حال انقراض» و همچنین افزایش پیوند میان ورزش و محیط زیست برگزار شده است که از همه عزیزانی که در برگزاری این همایش به ما کمک کردند تقدیر و تشکر می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، سیاوش خداپرست در نخستین همایش پیوند ورزش و محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد: مهمترین عامل برای سلامت مردم یک جامعه ورزش است و مهمترین عامل برای انجام یک ورزش مناسب، محیط زیست است بنابراین ورزشکاران از بهترین دوستداران محیط زیست هستند.

دکتر رضا شجیع سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان کشور سخنران دیگر مراسم بود، وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات ما از بین رفتن گونه های جانوری در حال انقراض است، از سال 1370 حدود 58 درصد گونه های جانوری را از دست داده ایم و متاسفانه ایران یکی از کشورهایی است که در این زمینه آمار خوبی ندارد.

شجیع افزود: در حوزه ورزش حدود 40 سال است که سعی می کنیم به مردم بگوییم برای سلامت خود ورزش کنید اما امروز در برخی از شهرستان ها به دلیل آلودگی هوا از مردم می خواهیم که در فضای باز ورزش نکنند چرا که باعث بروز بیماری و آسیب های شدیدی به افراد می شود.

وی مصرف انرژی را سومین معضل مهم دانست و افزود:« ایرانی ها 17 برابر بیشتر از ژاپنی ها مصرف انرژی دارند و این میزان مصرف انرژی در زمستان به بیشترین حد خود می رسد و به یک معضل بزرگ تبدیل می شود.

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان کشور تاکید کرد: مهمترین معضل محیط زیستی که آینده زمین را تحدید می کند گرمای زمین است و پیش بینی شده که اگر گرمای زمین با همین روال ادامه پیدا کند تا سال 2060 فقط دو درصد افزایش گرما باعث آب شدن یخ های قطب شمال شده و این باعث به زیر آب رفتن برخی نقاط کشور های ساحلی می شود.

وی افزود: جامعه ورزش و ورزشکاران همچون سایر مردم موظف هستند برای حفظ این سرزمین تلاش کنند، ما هشت سال در دفاع مقدس یک وجب خاک این سرزمین جنگیدیم اما امروزه شاهد این هستیم که به خاطر بیابان زایی و فرسایش خاک میلیون ها تن خاک بلند شده و باعث بروز مشکلاتی در برخی شهرستان های جنوبی شده است.

شجیع خاطرنشان کرد: همه باید در برابر بحث محیط زیست احساس مسئولیت کنیم، ورزشکاران باید دقت کنند که اگر محیط زیست به خطر بیافتد محلی برای ورزش کردن در فضای باز وجود نخواهد داشت.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739418

وب گردی

وب گردی