پیام سیدطه هاشمی به مناسبت نخستین انتخابات الکترونیکی مدیران مسوول نشریه های دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت نخستین انتخابات الکترونیکی مدیران مسوول نشریه های دانشجویی واحدهای این دانشگاه که قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام دکتر سیدطه هاشمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دانشگاه، محل تولید علم و تربیت نیروی انسانی و آماده کردن دانشجو برای ورود به جامعه است. در حقیقت، تنها راه موفقیت و توسعه همه جانبه در دانشگاه و رسیدن به اهداف عالی ، ایجاد بسترآزاداندیشی است.
در صورت وجود فرایند آزاداندیشی، نه تنها به توسعه فرهنگی و اجتماعی بلکه به توسعه علمی هم کمک می شود ؛ چون نظریه پردازی ها و تولید تئوری هایی که مشکلات و معضلات یک جامعه را حل می کنند بیشتر در دانشگاه ها و مراکز علمی شکل می گیرند ، پس باید بستر مناسب پدید آید. در این عرصه، قاعدتا دانشگاه آزاد اسلامی که همواره مروج و منادی آزاد اندیشی بوده است، باید پیشتاز باشد.
داشتن رسانه به ویژه نشریه (نشریه های دانشجویی) مهم ترین نماد این آزاداندیشی است و به طبع آن ، به آزادی فکر ، اندیشه و آزادی بیان منتهی می شود. جامعه در صورتی توسعه پیدا می کند که صداهای مختلف ؛ البته همه در چارچوب قانون و مقررات شنیده شوند.
دانشگاه وظیفه دارد همه استعدادهای دانشجویان را شناسایی و متناسب با ذوق دانشجو استعدادها را شکوفا کند. در همین راستا معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، برنامه های راهبردی را به گونه ای تنظیم و اجرا می کند که منجر به استعدادیابی و پرورش دانشجویان شود. هدف هم این است که خیل عظیمی از دانشجویان دارای ذوق و استعداد فرهنگی و هنری ، پس از فارغ التحصیلی ، درجامعه منشا اثر باشند و به تولیدات فاخر و گسترده ای بپردازند.
خوشبختانه با تمهیدات درستی که در دوره مدیریتی دکتر میرزاده در حوزه دانشجویی و فرهنگی ایجاد شده ، شاهد رشد فوق العاده نشریه های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بوده ایم. از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی فرصت تمرین کار حرفه ای را برای دانشجویان فراهم کرده است ، آنان رفته رفته به سمت کار حرفه‌ای می روند و مطمئنا بعد از دوران دانشجویی می توانند جزو نیروهای تاثیرگذار در حوزه رسانه باشند. پر واضح است در دوره دانشجویی نباید انتظار کار حرفه ای داشت. اجازه آزمون و خطا ، جزئی از آموزش راهبردی برای کشف خلاقیت ها و توانمندی های دانشجویان عزیز است.
رسالت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی پیشرو در عرصه های علمی و فرهنگی ایجاب می کند همواره در این زمینه ها اقدام های خلاقانه و پویا داشته باشد. بر همین اساس راه اندازی نخستین پایگاه سامانه دیجیتالی نشریه های دانشجویی و برگزاری نخستین انتخابات مدیران مسوول نشریه های دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت الکترونیکی برای حضور در کمیته های ناظر بر فعالیت نشریه های واحدهای دانشگاهی همزمان با تدوین شیوه نامه جامع انتخابات و در راستای شفاف سازی و همچنین رضایت و تکریم دانشجویان فعال در حوزه نشریه در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه امروز این مهم ، جامه عمل پوشیده است.
اینجانب اذعان می کنم نخستین اقدام ، بدون تردید با کاستی هایی مواجه است اما عزم جدی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، ایجاد امکان مناسب و یکسان برای تمامی دانشجویان با نحله های فکری و گرایش های سیاسی و اجتماعی مختلف بوده و هست ، زیرا همه دانشجویان عزیز را فرزندان خود می داند و برای اعتلا و موفقیت آنان تلاش می کند.
تا کنون نظیر این انتخابات در سطح دانشگاه های آموزش عالی برگزار نشده و امید است دانشجویان عزیز از فرصت و تمهیدات مناسبی که دانشگاه آزاد اسلامی برای آنان در عرصه های علمی و فرهنگی فراهم کرده است به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

دکتر سیدطه هاشمی
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739424

وب گردی

وب گردی