دانشجویان مهاجر ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای افغانستان هستند

رئیس اداره امورفرهنگی وفوق برنامه دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن گفت: یکی از راههای بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانشجویان افغانستانی برقراری ارتباط موثر آنان بین محیط تحصیل و زندگیشان در ایران با فضای کار و آینده‌شان در کشورشان است.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین همایش فن بیان و زبان بدن ویژه دانشجویان افغانستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.
در این همایش یک روزه که به همت کانون علمی فرهنگی امید معاونت فرهنگی دانشگاه و با همکاری موسسه فن بیان رسا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین زارع‌زاده رئیس اداره امورفرهنگی وفوق برنامه دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهنبا بیان این مطلب که در حال حاضر بیش از پانزده هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران مشغول به تحصیل هستند خاطر نشان کرد: این حجم بالا از افراد متخصص و دانشجو در ایران یک توانمندی بالقوه برای کشور دوست و همسایه افغانستان است که متاسفانه تاکنون به دلایل مختلفی آنچنان که شایسته آن است بالفعل نشده است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که می بایست هر چه زودتر تدبیری برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها در داخل کشور افغانستان اندیشیده شود به دانشجویان افغانستانی گفت: یکی از راههای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها برقراری ارتباط موثر دانشجویان مهاجر بین محیط تحصیل و زندگیشان در ایران با فضای کار و فعالیت اینده‌شان در داخل کشورشان است.

زارع زاده در ادامه ضمن اشاره مجدد به آمار دانشجویان افغانستانی در ایران افزود: این آمارها بیانگر این مسئله است که دانشجویان افغانستانی به تنهایی بیش از دو سوم تمامی دانشجویان بخش بین الملل در ایران را شامل می‌شوند و با توجه به آمار حدودی 400 هزار نفری دانش آموزان افغانستان به عنوان عقبه جامعه دانشجویی مهاجر، توجه ویژه به این مجموعه را مهم و ضروری دانست.

رئیس اداره امورفرهنگی وفوق برنامه دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن:در پایان نیز با بیان این مطلب که این دانشگاه از هرگونه فعالیت فرهنگی مهاجرین حمایت و پشتیبانی خواهد کرد اشاره مختصری به فعالیت های کانون بین الملل کرد.

لازم به ذکر است در ادامه این همایش استاد محمد علیزاده مدرس افغانستانی فن بیان و اصول سخنوری کارگاه آموزش فن بیان خود را تحت عنوان آموزش قدرت و مهارت برقراری موثر آغاز کرد که با استقبال قابل توجهی از سوی دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی مواجه شد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739425

وب گردی

وب گردی