عبدخدایی: اصولگرایان رقیبی در برابر روحانی ندارند/انتقاد از انتخابات لیستی

دبیرکل جمعیت فدائیان انقلاب اسلامی معتقد است شرایط اصولگرایان در انتخابات 96 به گونه ای است که نمی توانند رقیبی را در برابر رئیس جمهوری فعلی معرفی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی عبدخدائی افزود: این که روحانی توانسته در طیف و وفاق جهانی علیه ایران اختلاف ایجاد کند، مورد قبول جامعه است. نکته مثبت دیگر این است که توانسته تورم را یک رقمی کند.

وی با بیان این که با این حال هنوز نمی دانیم چه وضعی پیش می آید و باید منتظر باشیم تا در روزهای منتهی به انتخابات چه خواهد شد، ادامه داد: نظرسنجی ها هم معلوم نیست و نوع نظرسنجی ها فرق می کند.

**مردم همچنان از روحانیت استقبال می کنند
این فعال سیاسی به علاقمندی جامعه به روحانیت هم اشاره کرد و گفت: علیرغم تبلیغات منفی که مخالفان نظام علیه روحانیان داشته اند، اما مردم ما همچنان به روحانیت علاقه مندند و اگر خوب وارد صحنه شوند، قطعا نمایندگان و کاندیداهایشان برنده خواهند شد.
عبدخدایی اما معتقد است که مردم در انتخابات باید به تشخیص خودشان عمل کنند و می گوید: متاسفانه نوع انتخابات در ایران لیستی شده است و مردم با تشخیص لیست ها و نه با تشخیص شخصی خود به کاندیدا یا کاندیداها رای می دهند.
وی ادامه داد:‌ انتخاب نماینده شورای شهر و یا انتخاب رییس جمهوری یک مساله موضوعی و نه فتوایی است و به همین جهت می بینیم مقام معظم رهبری می فرمایند از رای من خانواده ام هم بی خبر است.
دبیرکل جمعیت فدائیان انقلاب اسلامی اضافه کرد: دقیقا اگر این موضوع رعایت شود و مردم به بالندگی برسند، با تشخیص شخصی خود به اشخاص و نه لیست هایی که از هر طیفی ارائه داده می شود یا هر طیفی بهتر تبلیغات کنند رای می دهند. آن موقع انتخاباتی داریم که مطابق رای مردم، قانون اساسی و خواسته امام راحل(ره) است.
عبدخدایی اظهار کرد: متاسفانه در انتخابات می بینیم یک لیستی را شخصیتی تایید می کند البته این هم اشکالی ندارد که یک یا دو شخصیت لیست را تایید کنند و مردم به آن رای دهند اما اصل این است که مردم خودشان تشخیص دهند.
وی توصیه کرد: از رای امام(ره) هم کسی باخبر نبود. اگر این را مردم رعایت کنند، انتخاباتی به مراتب پیشرفته تر از دموکراسی های فعلی غرب که بر طبل آزادی می کوبند، خواهیم داشت.
دبیرکل جمعیت فدائیان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنم انتخابات آینده هم لیستی باشد، همانگونه که در گذشته این گونه بوده است؛. آنچه ما می خواهیم آرمان های انقلاب است اما آنچه انجام می شود آن است که لیستی را یک یا چند شخصیت تایید می کنند و همان لیست رای می آورد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.

300/302

کد خبر: 739506

وب گردی

وب گردی